GoldBiz אינדקס עסקים

חשיבות המכשור הרפואי

0

כיום קיימים מכשירים ומוצרים רפואיים רבים. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת כך נוח ופשוט יותר לפתח מוצרים ומערכות חדשות. מכשור רפואי הינו מכשור מציל חיים. תפקיד המכשירים הרפואיים הוא לאבחן ולטפל במקרים בהם יש מצוקות ובעיות רפואיות. ישנם מכשירים רפואיים אשר תפקידים לנטר באופן קבוע חולים ומטופלים לצורך מעקב והתאמת הטיפול הנדרש במידת הצורך.

חברות מכשור רפואי

קיימות חברות מכשור רפואי אשר מפתחות ומשוקות מוצרים שונים לאנשים פרטיים ומוסדות בריאות כמו קופות חולים ובתי חולים. ניתן לראות מבין המוצרים המשווקים שיש מוצרים המיועדים לשימוש מוסדי וישנם מוצרים המיועדים לשימוש ביתי:

  • מחוללי חמצן ניידים– מדובר במכשיר מיוחד המזרים כמויות חמצן לדרכי הנשימה של המטופל בצורה מבוקרת ורציפה. מכיוון שמדובר במכשיר נייד, ניתן להסתובב אתו בכל מקום וללא צורך בחיבור למקור חשמל. ניתן להשיג את מחוללי החמצן בקלות ובנוחות באמצעות חברות מכשור רפואי שונות הקיימות בפריסה ארצית.
  • מכשירי אינהלציה – מכשיר קטן הניתן לשימוש בבית. מכשיר זה מיועד לטיפול בתינוקות ומבוגרים כאחד. מכשיר האינהלציה עוזר להקל על הנשימה במצבים של קוצר וקושי נשימה בגלל דלקות בדרכי הנשימה או אסטמה. מכשיר האינהלציה מחדיר את התרופה לנשימה באמצעות הפיכת התרופה לאדים, כך שהתרופה נספגת בצורה הטובה ביותר במערכת הנשימה ומקלה מידית על הנשימה.
  • מכשיר דימות רפואי – מכשיר רפואי גדול מאוד המשמש בתי חולים. מכשיר זה בודק בצורה פולשנית את החלקים הפנימיים של הגוף, כך שניתן יהיה לאבחן בצורה הטובה ביותר מחלות כאלו ואחרות.
  • מכשירי צילום רנטגן – מכשיר זה קיים בבתי חולים ומרכזים רפואיים גדולים. המכשיר מבצע צילום של אברי הגוף בעזרת קרני רנטגן כך שמתקבל צילום ברור וקריא של העצמות בגוף. באמצעות מכשיר הרנטגן ניתן לאבחן בצורה האפקטיבית ביותר פגיעות ושברים בעצמות. נוסף על כך, צילום הרנטגן משמש גם את רופאי השיניים. כאשר יש צורך לאתר חורים ופגמים הקיימים בשיניים- צילום הרנטגן משקף את הבעיה בצורה המהירה והטובה ביותר. צילום הרנטגן נקרא גם צילום רדיוגרפי.

היתרונות בשימוש במכשירים רפואיים ביתיים

כפי שראינו, ישנם מכשירים רפואיים המיועדים לשימוש פרטי בתוך הבית. היתרון בשימוש המכשירים כאלו הוא החוסר תלות שיש בבתי חולים ומרכזים רפואיים. מכיוון שאף אחד לא נהנה לבלות את זמנו בבית החולים, ישנם טיפולים שהמטופל יכול לקבל באופן עצמאי בביתו ללא טרטור וחוסר נעימות מביקור בבית החולים. יתרון השימוש במכשיר ביתי גדול יותר כאשר יש צורך שהמטופל יהיה מחובר למכשיר רפואי במשך כל שעות היום, כמו לדוגמה במקרים של בעיות נשימה- במקרים אלו המטופל צריך לקבל מנות חמצן טהור באופן מבוקר ורציף מכיוון שגופו אינו יכול לספק לו זאת. בעזרת השימוש במכשיר רפואי ביתי המסופק על ידי חברות מכשור רפואי המטופל יכול לקבל את הטיפול המתאים בנוחות בביתו.

מרץ 12, 2018 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים