GoldBiz אינדקס עסקים

אזורי חניה תל אביב- תושבים או מגיעים מבחוץ?

0

על פי סעיף 4 לחוק עזר לתל אביב יפו  כל אזרח המתגורר בעיר תל אביב על פי חוק ומחזיק ברכב יכול להגיש בקשה לקבלת תו חניה ללא תשלום. תו החניה יגיע לביתו של התושב על פי האזור שבו הוא גר תוך 3 ימי עסקים מרגע אישור הבקשה בעיריית תל אביב-יפו. חוק זה מקל בצורה ניכרת על אזרחי העיר שכן אזורי חניה בתל אביב מוגבלים ונדירים להשגה. במקביל, העירייה מגדירה אזורי חניה בתל אביב על פי קריטריונים שונים דוגמת תנועה באזור, כמות התושבים (יש אזורים בהם בשעות מסוימות תושבי האזור יכולים לחנות גם על המדרכה ותנאים מקלים נוספים בשל עומס וצפיפות), שעות ביום וכדומה. במידה ואינכם תושבי העיר ובכל זאת זקוקים לשירותי חניה, תוכלו לעשות שימוש במדרכות המסומנות בכחול לבן (פרט לאזורים המוגדרים לחניה רק עבור תושבים המחזיקים בתו ספיציפי) או בחניונים הפזורים ברחבי העיר.

 

אזורי חניה בתל אביב איך לחנות נכון ועל פי חוק?

כמות הקנסות המחולקים בעיר תל אביב גבוהה מאוד שכן אנשים רבים נוטים להתעלם מהשלטים המסומנים בתחילת הרחוב, חונים באזורים שאינם מותרים לחניה ואז במקרה הטוב מקבלים דו״ח ובמקרה הרע גוררים להם את הרכב. טרם אתם מחליטים לחנות בדקו את השלט בכניסה לרחוב אליו פניתם הן בצדדים הימניים של המדרכה והן בשמאליים. פעמים רבות אותם שלטים מגבילים את החניה לשעות מסוימות, לימים ספיציפיים ולרכבים המחזיקים בתו חניה ממוספר, מספר המעיד על כך שאותם אזרחים מתגוררים באזור הספיציפי הזה מה שמקל עבורם את נושא החניה וחוסך להם זמן רב בחיפוש. עם זאת, עדיין העיירייה מציעה לאזרחים אזורי חניה בתל אביב בהם ניתן לחנות בחינם וללא תשלום. במידה ואינכם תושבי העיר, תוכלו לחנות ב-אזורי חניה בעיר תל אביב מהשעות 9:00 ועד 19:00 בתשלום אגרת חניה, אלא אם כן השילוט מורה אחרת.

 

חשוב וכדאי להבין כי מדובר בעיר צפופה מאוד בה כמות הרכבים גבוהה וזו הסיבה שהעירייה מבצעת את כל אותן הגבלות. כעת, כאשר עבודות הרכבת הקלה בעיצומן באזורים מסוימים בעיר, חיפוש החניה הפך אפילו קשה עוד יותר. שימו לב לאזורי הגרירה בעיר המסומנים בשלטים ״אזור גרירה״, הימנעו מלחנות את רכבכם בתחנות אוטובוס ובמקומות חניה המסמונים באיקס, הסיכוי שתקבלו דו״ח בעיר גבוה מאוד. עדיף לשלם על כמה שעות חניה מאשר למצוא את עצמכם מגיעים לאחד מחניוני הגרירה בעיר ולשלם גם עבור הגרירה וגם עבור הדו״ח.

מרץ 7, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים