GoldBiz אינדקס עסקים

אחסנה ולוגיסטיקה – סדרי עולם חדשים

0

רבים מאיתנו זוכרים ימים בהם היינו מדינה קטנה, מנותקת משאר העולם. טלפון נחשב מותרות ומשלוח של בגדים מאמריקה היה בבחינת אירוע שכונתי. בימים אלה, כשהעולם הפך לכפר גלובאלי קטן, והטלקומוניקציה הגדילה לעשות והפכה אותו לכפר קטן ומרושת, אין שום מניעה לקיים מסחר ענף בין כל חלקי הגלובוס.

לשם כך יש צורך בשירותים של אחסנה ולוגיסטיקה עבור סחורות, מכולות, ציוד ומיכשור. ישכן חברות המתמחות במתן שירותים מיוחדים של אחסנה ולוגיסטיקה והן מציעות פתרונות בתחומים של איחסון סחורה, שינוע ממקום למקום, פירוק והרכבה במידת הצורך, טיפול ואיחסון של חומרים מסוכנים וכן קליטת ופריקת סחורות דרך הים והאוויר.

חברות הנותנות שירותי אחסנה ולוגיסטיקה מחזיקות בדרך כלל מחסני איחסון המשתרעים על שטחים נרחבים של עשרות אלפי מטרים רבועים והם יכולים להכיל את שפע הסחורה. שטחי האיחסון ממוקמים בדרך כלל בקירבת נמלי הים והאוויר (אשדוד, חיפה, חדרה) באופן שניתן לטפל ישירות בסחורות המגיעות מחו"ל או המיועדות ליצוא לחו"ל. יש אפשרות לאחסן במחסן פתוח או במחסן סגור, אפשר לאחסן במכולות ואפשר גם לרוקן אותן. הכל בהתאמה לצרכי הלקוח. כל המחסנים קשורים זה לזה באמצעות רשת מחשב וניתן לשלוט במלאי בכל עת ולבדוק את מצבו ומה מיקומו.

כדי לבצע את האחסנה ואת השינוע, יש צורך בציוד מתאים הכולל צי של משאיות, נגררים, מנופי ענק, מלגזות מסוגים שונים, מיכליות לאחסנת גז, דלק וחומרים כימיים, ציוד לשינוע מכוניות וציוד לטיפול במטען חורג.
קיים מיגוון רחב של שירותי לוגיסטיקה אשר ניתנים על ידי החברות, בנוסף לאיחסון בשטחים שנועדו לכך.
למשל:

שינוע של קווי יצור או העתקת מפעלים ממקום למקום
העתקת חלק מהמפעל או כולו ממקום אחד לשני דורשת התארגנות לוגיסטית מיוחדת. יש צורך בציוד כבד להעברת המכונות הגדולות, משאיות מתאימות להעברת הציוד המפעלי, התארגנות במקום החדש ומיקום המכונות מחדש וכן פריקה והצבה שלך שאר הציוד. לפעמים מדובר בהעברת המפעל או חלקו אל ארץ אחרת וזה כולל הכנת מסמכים לוגיסטיים ושינוע דרך הים או דרך האוויר.
טיפול בחומרים מסוכנים
חברת אחסנה ולוגיסטיקה שהוסמכה לעסוק בחומרים מסוכנים, מקבלת היתר מיוחד לטיפול ברעלים מהמשרד להגנת הסביבה ורישיון לשינוע חומרים מסוכנים ממשרד התחבורה. יש צורך במיכלים המותאמים לסוגי החומרים השונים לצורך הובלה וכן בתנאי איחסון נאותים.
שירותי משרד ואדמיניסטרציה
כדי לשנע ציוד וסחורות ממדינה למדינה או כדי לשחרר אותם מהנמל, יש צורך במילוי טפסים מתאימים. פקידי עמילות מכס מיומנים יודעים בדיוק איזה טפסים נדרשים ואיך לטפל בכל סוג של ציוד מבחינה אדמיניסטרטיבית.
ביצוע עבודות הדורשות שימוש במנוף
העברת ציוד לתשתיות ולבנייה הכולל צינורות, פרופילים, קורות, מכונות כבדות, מבנים חריגים שיש להעבירם ממקום למקום, כל אלה דורשים עבודה עם מנופים לצורך הרמה.

חברת אחסנה ולוגיסטיקה נדרשת להתחייב ללוחות זמנים ולעמידה בסטנדרטים גבוהים, כמקובל במדינות אירופה וארה"ב.

 

יולי 2, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים