GoldBiz אינדקס עסקים

טיפול זוגי בחיפה – קדמה של המאה העשרים

0

לפני שנתחיל לדבר על טיפול זוגי בחיפה ובכל מקום אחר בארץ, מעט רגע היסטורי בכל הנוגע לטיפול שהינו זוגי. ההתייחסות של מקצועות הבריאות והנפש לבעיות המשפחתיות הוא ללא כל ספק פרי התפתחות של המאה העשרים. החל משנות החמישים של המאה הקודמת התחיל להתפתח עניין מאוד מיוחד במשפחה כיחידה, קודם במחקר ואחר כך בטיפול.

הטיפול הן המשפחתי והן הזוגי התפתח למעשה כשיטת טיפול לאחר מלחמת העולם השנייה כזרם בפסיכיאטריה החברתית בצפון אמריקה ומשם הופץ אל מערב אירופה. מזה 25 שנה הולך ומתפתח תחום הטיפול הזוגי בעולם וברחבי ישראל. בשנת 1976 נוסדה בארץ האגודה לטיפול בזוגיות ובמשפחות.

הסיבות לבעיות בזוגיות

רוב הזוגות הנשואים מתחילים את דרכם יחד עם המון כבוד הדדי וכמובן גם אהבה. כל אחד מבני הזוג מכניס אל תוך הקשר את צפיותיו, רצונותיו ושאיפותיו. קשרים אלו הם קשרים מורכבים ומשמעותיים.

התרבות של המערב מציבה בעצם את בני הזוג בתוך הקשר הזוגי בתפקיד של "להטוטנים" כשהם מצפים גם מעצמם וגם מקשר הנישואין להיות מקום שופע הרמוניה, מיניות, הורות, שותפות כלכלית וכמובן גם חברות יחד עם חלוקת תפקידים שווה בבית.

זוגות רבים נאלצים לעבור שלב של "התפכחות" (אם לא לפני לידת הילדים אז אחר כך). תהליך ההתפכחות אל מול המציאות המורכבת של חיי משפחה תקינים, ניהול חיי זוגיות יחד עם הצורך לקבל את האחר ולהצליח לחיות עם האכזבות והתסכולים הבלתי נמנעים של החיים.

הסיבות המרכזיות שגורמות לזוגות רבים (צעירים ומבוגרים כאחד) לגשת אל טיפול זוגי ואין זה משנה אם מדובר בטיפול זוגי בהרצלייה או טיפול זוגי בחיפה הן: חוסר תקשורת, עימותים חוזרים ונשנים, חוסר התאמה, בעיות בחיי המין, תחושת ריקנות כשהילדים עוזבים את הבית ועוד סיבות נוספות.

כיצד בוחרים את המטפל?

כאמור, טיפול זוגי בחיפה או לחילופין טיפול זוגי בראשון לציון חייב להיעשות על פי כללים מסוימים ולכן יש לבחור בקפידה את המטפל. ניתן למצוא מגוון רחב של אנשים אשר הוסמכו וקיבלו מהמדינה רישיון של מטפלים כשמומחיות שלהם היא בריאות הנפש והם מעניקים טיפול זוגי בחיפה, נהרייה ובעצם בכל הארץ. אנשים אלה הם: פסיכולוגים, פסיכיאטרים וכמובן גם עובדים סוציאליים, עם זאת, חשוב מאוד להבין – לא כל המטפלים הנ"ל עברו הכשרה כמטפלים זוגיים.

גם אם הטיפול הוא טיפול זוגי בחיפה, טיפול זוגי באילת או טיפול זוגי בקרית שמונה חייב לוודא שהמטפל אכן קיבל הסמכה כזו שמאפשרת לו לפגוש שניים או יותר בני משפחה בו זמנית ולדעת כיצד לטפל בהם. המיומנויות והתיאוריות של כל מטפל (בין אם הוא מעניק טיפול זוגי בחיפה או בכל מקום אחר בארץ) שונות זו מזו ולכן יש לבדוק היטב את המטפל הנבחר ולבדוק האם הוא מספיק בעל ניסיון וותק לטפל בבעיות משפחה כאלו ואחרות.

מאי 4, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים