GoldBiz אינדקס עסקים

כל מה שצריך לדעת על הלוואות ועל משכנתאות

0

משכנתאות והלוואות ניתנות כנגד בטוחות או ערבים. הן ניתנות למטרות שונות כמו לרכישת דירה או כל נכס נד"לני אחר, לשיפוץ דירה, לקניית רכב, לטיול בחו"ל להזרמת מזומנים לעסק ועוד. בדרך כלל משכנתאות והלוואות ניתנות באמצעות הבנקים. אך בשנים האחרונות אישר משרד האוצר לגופים פיננסיים שונים להעניק הלווות לכל מטרה וגם משכנתאות לקניית נדל"ן.

משכנתאות והלוואות – חמישה דברים שכדאי לדעת

אנשים רבים נוטים להתווכח על גובה הריבית של ההלוואות שאותם הם נוטלים ולעתים אף מצליחים להוריד את הריבית. אך כדאי לדעת כי לא תמיד גובה הריבית זה הפרמטר החשוב ביותר. אם אתם נוטלים משכנתא, לדוגמה, חשוב לשים לב להרכב המשכנתא, למספר השנים שבהם תצטרכו להפריש חלק ניכר מהכנסותיכם להחזר החובות ולסכום ההחזר החודשי.

אם יש לכם דירה ואתם זקוקים להלוואה, תוכלו למשכן אותה כבטוחה להלוואה. הלוואות הניתנות תמות משכון הדירה הן ההלוואות הבטוחות ביותר והמשתלמות ביותר. כאשר אתם ממשכנים את הדירה שלכם, תוכלו לנהל משא ומתן עם הבנק על גובה הריבית ולהצליח להוריד אותה באופן משמעותי.

גובה הריבית נקבע לפי פרמטרים קבועים. האם אתם נחשבים ללקוחות טובים או ללקוחות מסוכנים, מהי מידת הסיכון שלכם, מה גובה ההלוואה ועוד פרמטרים המדרגים את הלקוח ומשפיעים על גובה הריבית.

אם אתם מוגבלים בבנק או שהבנק מסרב לתת לכם הלוואה או משכנתא מסיבות שונות, אתם יכולים לפנות לחברות חוץ בנקאיות. אלו לא שוק אפור, אלו חברות הפועלות ברישיון מטעם משרד האוצר ובפיקוח של בנק ישראל. שם תוכלו לקל הלוואות תמורת משכון הדירה   או תמורת ערבים. ככל שהבטוחות שתעמידו לקבלת ההלוואה יהיו טובות יותר, כך הריבית שתשלמו תהיה נמוכה יותר ולהפך.

משכנתאות והלוואות – ממי אפשר וכדאי ללוות

כמעט כל יום אנו מקבלים מסרונים לטלפון הנייד או לכתובת המייל על אודות הלוואות באופן מיידי, ללא ערבים, ישירות לחשבון ועוד. מספר המסרונים גדל לקראת החגים או בחופש הגדול, תקופות המאופיינות בהוצאות גבוהות מהרגיל.

לפני שאנחנו מתפתים לקחת את ההלוואות חשוב לבדוק את גובה הריבית, את גובה ההחזר החודשי והאם יתווספו עליה עמלות שונות שייקרו את ההלוואה.

נוסף על הבנקים, וגופים חוץ בנקאיים כמו חברות ביטוח, חברות פרטיות ועוד, גם חברות האשראי מציעות הלוואות. גובה הריבית מותאם לסוג כרטיס האשראי שאותו מחזיק הלקוח. מי שמחזיק בכרטיסי האשראי היוקרתיים ונהנה מאשראי גדול, גם ישלם ריבית נמוכה יותר. בדרך כלל הריבית שתשלמו בחברות האשראי תהיה גבוהה יותר מאשר הריבית הבנקאית. היתרון בלקיחת הלוואה מחברת האשראי הוא נתינת מסגרת אשראי נוספת שאינה כפופה לאישור הבנק.

חברות ביטוח רבות עוסקות במתן הלוואות לצרכים שונים כמו לימודים, רכישת רכב, טיפולי שיניים ועוד. בדרך כלל הם לא דורשים ערבים ושעבודים חוץ מהלוואות לקניית רכב שבהם משמש הרכב שנרכש כבטוחה להלוואה.

אפריל 20, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים