GoldBiz אינדקס עסקים

מדוע חשוב להחליף מנעול בדירה חדשה?

0

מנעול בדירה חדשה הנו מוצר שממש חובה להחליפו. נכון, אין בחוק חובה כזו אבל כל בר דעת יודע שדייר ישן אינו בהכרח צדיק הדור, וגם אם פעל בתום לב, הוא עלול להעביר את העותק של המפתחות שברשותו לגורמים שלא הייתם מעוניינים לפגוש, ובכל מקרה – מבחינה משפטית, לגלית ותקנית מוטב כי לא יהיו לאף אדם זר מפתחות של הבית שלכם, גם אם הרגע שילמתם לו על קניית הבית ונדמה לכם שאינכם "חשופים בצריח".

אלו מנעולים צריך להחליף? האם מדובר רק בדלת הכניסה?

בגדול מדובר בכל דלת כניסה שהיא לבית הישיר שלכם. אתם לא יכולים לכפות על יתר הדיירים בבניין להחליף מנעול, אבל אם וועד הבית אישר לכם ויש הסכמת דיירים – זה כמובן מומלץ כדי לא לאפשר לדייר הקודם אפילו להיכנס לבניין בלי רשות. בכל מקרה, זה לא כל כך חשוב כמו מה שקורה אצלכם פנימה בבית. לכן דלת הכניסה נמצאת בחשיבות עליונה.

אם יש דלתות כניסה אחרות (למשל בבתים משותפים עם גינה לחלק מדיירים הקומה הראשונה יש גישה ליציאה אחורית. זה קורה אם הבניין ממוקם על צלע הר, וכך למרות שהקומה הראשונה היא בעלת גובה ממורד ההר, היא נמצאת בגובה המדויק של מעלה ההר בצד השני, כלומר בגובה החצר) נא להחליף גם בהן את המפתח.

דלת נוספת שהדייר צריך לדאוג לה היא דלת הגג לעליית הגג, שרווחת בבתים פרטיים, פנטהאוזים או קומות אחרונות בבניינים ללא דירות פנטהאוז. לכל הדלתות הללו צריך להחליף מנעולים. גם לתיבת הדואר יש להחליף מנעולים על מנת שסביבת קבלת הדואר שלכם תהיה פרטית, ללא אפשרות לפתוח לכם את התיבה ולהוציא מכתבים.

למה חשוף דייר חדש שלא החליף מנעולים?

לפריצה הביתה, לפריצה לתיבת הדואר וגניבת מכתבים שחלקם עשויים להיות מסווגים (למשל מכתבים עם מידע על חשבון הבנק או כרטיסי האשראי שברשותכם) ואפילו לאירוע שעם רקע אישי. הרבה פעמים דייר נאלץ, ולא באמת רוצה למכור את דירתו, והוא עלול מהתקף קנאה לחזור למה שהיה הבית שלו ולחולל ונדליזם בבניין ובחדר המדרגות. על מנת למנוע את כל אלה רצוי מאד להחליף את המפתחות בדירה שלכם, ואם קיבלתם הסכמת דיירים להחליף את המפתח של דלת הכניסה זה כמובן לא פחות מומלץ. את ההחלפה מבצע מנעולן מוסמך אשר בקיא בחיבור מנעולים לדלתות בניין, דלתות כניסה, דלתות פנים ותיבות דואר.

ספטמבר 28, 2016 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים