GoldBiz אינדקס עסקים

מי משקיע היום בדירות יוקרה בתל אביב?

0

הן נדירות, הן יפות, הן אלגנטיות, הן ממוקמות באזורים הכי יפים ונחשקים וכמעט כולנו חולמים לגור בהן – דירות יוקרה בתל אביב. ולמרות שבאותו הכסף שנשלם על דירת יוקרה אחת בתל אביב נוכל לרכוש אחוזה במיאמי, רבים מעדיפים להשקיע את הונם דווקא בעיר ללא הפסקה. אז מה יש בה בתל אביב שהופך אותה למוקד משיכה עבור רבים?

תל אביב יא-חביבי תל אביב

תל אביב היא הלב הפועם של מדינת ישראל. היא מרכז כלכלי ומסחרי; תל אביב מספקת תעסוקה לכ-17 אחוזים מתושבי ישראל. זו העיר שבה ממוקמים כל המוסדות החשובים כגון: שגרירויות של מדינות זרות, הבורסה לניירות ערך ויש שמכנים אותה העמק הסיליקון הישראלי. אך תל אביב היא גם מרכז היסטורי, תרבותי ואדריכלי: הבניה הישנה לצד הבניה החדשנית, הארכיטקטורה המגוונת בנקודות שונות בעיר (יפו העתיקה, העיר הלבנה= באוהאוס ועוד). וכמובן התרבות, הפנאי והבידור – כל זה מתרחש בעיקר בתל אביב. אך אי אפשר לדבר על תל אביב מבלי להזכיר את רצועת החוף המדהימה שבה. זו שכולם רוצים נוף ישיר אליה, ורק מעטים זוכים לה.

תל אביב היא גם סמל בינלאומי; סמל לדמוקרטיה, לסובלנות ולליברליזם ואת כל זה חברים לא תמצאו כאשר תרכשו אחוזה במיאמי.

קווים לדמותו של המשקיע בדירות יוקרה בתל אביב:

על אף שדירות היוקרה קוסמות לרבים, הן בישראל והן מחוצה לה, אפשר לזהות כמה קבוצות עיקריות שרוכשות את דירות היוקרה בתל אביב:

  • ישראלים ממעמד סוציו אקונומי גבוה. זו הקבוצה הראשונה והמוכרת לנו ביותר. ישראלים שיש בידם את הכסף רוכשים דירות יוקרה בעיר הלבנה כדי לגור בהן  לאורך זמן. בין היתר אפשר למנות מפורסמים, סלבריטאים, איילי הון, איילי נדל"ן או תקשורת, תעשיינים, יזמים ועוד. על פי רוב ישראלים אלו רוכשים את דירות היוקרה האלו לעצמם, אך חלק קטן מהם רוכש את דירת היוקרה לצורכי השכרה או השקעה לטווח הארוך.
  • משקיעים זרים מחו"ל זו עוד קבוצה שמרבה לרכוש דירות יוקרה בעיר ללא הפסקה. אלו מגיעים בעיקר מארצות כמו ארצות הברית, רוסיה, אנגליה, שווייץ, אוקראינה וצרפת. המשקיעים מחו"ל רוכשים דירות אלו למטרות השקעה גרידא על פי רוב, ומעטים מהם גם באים לגור בדירות הללו.
  • משקיעים ישראלים. ישראלים שעברו להתגורר בחו"ל או ישראלים אמידים שמתגוררים בארץ ורוצים השקעה מניבה לטווח הארוך רוכשים דירות ובתי יוקרה בתל אביב ומשכירים אותם. בצורה כזו הם גם נהנים מהכנסה חודשית גבוהה וגם נהנים מעליית ערך הנכס היוקרתי.
  • משקיעים יהודים מהתפוצות. לקבוצה זו יש גם לא מעט כסף וגם זיקה חזקה לארץ ישראל ובשל כך הם מפנים לפחות חלק מההשקעות שלהן לישראל בפרט ולתל אביב וירושלים בפרט. חלק מהמשקיעים האלו הינם דתיים חלקם חילוניים, אך לכולם יש חיבור עם ישראל, היהדות והציונות וגם את היכולת לרכוש נדל"ן יוקרתי בכל מקום שיחפצו. על פי רוב הדירות שלהן יהיו ריקות (דירות רפאים) למעט בזמנים שהם מגיעים לביקורים בישראל.
מאי 11, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים