GoldBiz אינדקס עסקים

עבודות שיש – המדריך השלם

0

חושבים על עבודות שיש? האסוציאציה המיידית היא עצוב מרהיב, מטבח מבריק, אריחים רכים ונעימים למגע, רושם ויוקרה. בכל העולם משתמשים בשיש לעבודות מגוונות ועל אף כל התחליפים החדשים והמודרניים השיש עדיין מוביל. עבודות שיש משמשות לחיפוי מדרגות, לספי חלונות ,שיש למטבח, לחדרי אמבטיה, לחיפוי רצפות יוקרתי ועוד. עבודות שיש הן גם יפות ומרשימות, אך גם פונקציונאליות הודות לאיכות הגבוהה של אבן השיש ועמידתה בפני שחיקה.

עבודות שיש – כמה דברים שכדאי לדעת

שיש לא סופג נוזלים, ולכן לא נוצרים בו כתמים.

יש מגוון של סוגים של אבני שיש, אבן השיש הנפוצה ביותר היא גרניט פורצלן.

בכל מקרה של שחיקה, מריחה בסילר וליטוש יחזירו את האבן למצבה הטבעי, מבריקה ומושלמת.

אבני שיש לריצוף, לחיפוי ולמשטחי עבודה משמשים שנים רבות החל מהתקופה הרומית עד היום.

 שיש למטבח –  כל מה שצריך לדעת

שיש למטבח הוא גם פריט עיצובי המוסיף יופי ויוקרה לכל מטבח, אך מעבר לזה השיש הוא גם פריט פונקציונאלי. חשוב להתקין שיש עמיד וחזק, שיש שאינו סופח כתמים ושישמש אותנו שנים ארוכות.

הנפוץ ביותר מבין סוגי השיש למטבח כיום הינו שיש אבן קיסר. שיש זה הוא למעשה אבן קוורץ טבעית אשר עוברת עיבוד תעשייתי עם פולימרים ופיגמנטים המעניקים לה את מגוון הצבעים המאוד רחב.

אבן קיסר היא אחת מסוגי אבני השיש הנפוצים מאוד בעבודות שיש במטבח. אבן קיסר עמידה מאוד לפגעי הבישול, ללחות ולכתמים. בשל המגוון העצום של צבעים וטקסטורות, שיש הקיסר יתאים לכל מטבח ולכל סגנון.

שיש גרניט זול יותר משיש קיסר, הוא אינו רגיש לחום, עמידותו גבוהה והוא מחזיק מעמד שנים רבות. שיש גרניט אינו מגיע במגוון צבעים, צבעו טבעי והעיבוד היחיד שהוא עובר ליטוש וחיתוך כדי להתאים אותו למידות המטבח.

שיש אוקיינוס גם מתאים לעבודות שיש במטבח. זוהי אבן בעלת צבעים חזקים ומרהיבים ויש לה תכונה ייחודית, היא מאפשרת השתקפות של מעבר האור. שיש אוקיינוס מתאים למטבחים מעוצבים אשר מוסיפים פס של תאורת ליד תחתיו. אבן האוקיינוס עמידה בפני כתמים ורטיבות, אך בעלת עמידות חלשה יותר לקור או לחום.

שיש לספי חלונות – כל מה שצריך לדעת

שיש לספי חלונות הוא גם פריט דקורטיבי וגם פונקציונאלי. ספי החלון הם חלק בלתי נפרד מהחלון, ובהשקעה קטנה אפשר להעניק לכל חלון, קטן וגם גדול, מראה מיוחד ומסוגנן שיוסיף לאווירת הבית ולעיצובו. ספי חלונות העשויים משיש בוהק יעניקו לכל חלל מראה דרמטי.

עבודות שיש – איך לבחור את המתקין

הניסיון הוא הפרמטר המרכזי בבחירת המתקין. חשוב לוודא כי למתקין שבחרתם יש ניסיון רב בסוגים שונים של עבודות שיש. חשוב לדעת כי כל טעות קטנה בהתקנת השיש עלולה להעיב על המראה ועל הפונקציונאליות. לעתים יש צורך לחזק את משטח השיש באמצעות חומרים מיוחדים, וחשוב לאטום את הסדקים ואת החיבורים של הלוחות.

לחברות העוסקות בעבודות שיש יש בדרך כלל מתקינים קבועים. רצוי להיעזר בהם. צאו מתוך הנחה כי החברות לא היו ממליצים על מתקין שהוכיח את עצמו וביצע עבודות שיש רבות בהצלחה.

אפריל 3, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים