GoldBiz אינדקס עסקים

עורך דין פלילי וייצוג נאשמים קטינים

0

תחום המשפט הפלילי הוא תחום מורכב מאוד. תחום זה הופך להיות אפילו יותר מורכב כאשר הנאשמים במשפט הם קטינים. כאשר קטינים נמצאים בפני כתב אישום בגין פשעים שעברו את הרף הפלילי כמו עברות מין או עברות אלימות מלאכת ההגנה עליהם מורכבת מאוד. בארץ גם נאשמים קטינים שאינם בני 18 עדיין יכולים לעמוד לכדי דין פלילי בהתאם לחוק ולייחס שלו להיותם קטינים. ייצוג קטינים דורש מכל עורך דין פלילי להראות את יכולת השיקום של הנאשם במידה ובית המשפט קובע שהוא אכן אשם בביצוע הפשע. במקרים חמורים נאשמים קטנים יכולים להישלח לבית כלא לקטינים ולהיות במאסר מספר שנים רב גם לאחר שהוא הופך לבגיר לפי החוק.

עורך דין פלילי וייצוג נאשמים בפשעים חמורים

סוג נוסף של נאשמים שבעצם עורך דין פלילי צריך לייצג או נאשמים בפשעים חמורים. פשעים חמורים הם פשעי מין ופשעי אלימות קשה. פשעים חמורים אלו יכולים לכלול בין השאר פשעים כמו אונס, מעשה סדום, הטרדה מינית, רצח, התעללות בחסר ישע, התעללות פיזית ועוד… . בייצוג נאשמים הנאשמים בעבירות מין פעמים רבות החלטת בית המשפט נקבעת לפי אמינות הנאשם ואמינות המתלונן או המתלוננת שכן מדובר במילה ובעדות שלהם אחד נגד השני. במקרים מסוג זה יש חשיבות עליונה אף יותר מתמיד בייצוג המשפטי שהנאשם זוכה לו. פעמים רבות לא רק הנאשם בוחר לשכור עורך דין שהוא מומחה לפלילים אלא גם הקורבן בוחר לקבל ייצוג משפטי בבית המשפט (למרות שהקורבן לא מהווה צד רשמי בבית המשפט בישראל. הצדדים בבית המשפט הם ההגנה – הנאשם והתביעה – המדינה).

עורך דין פלילי וייצוג נאשמים בעבירות צווארון לבן

עורך דין פלילי צריך לדעת לייצג גם נאשמים בעבירות צווארון לבן. עבירות צווארון לבן הן עבירות של הונאה, מרמה והפרת אמונים, עברות מעילה ובעיקר עבירות שקשורות לתחום הפשיעה הכלכלית. נאשמים שמאשימים אותם בביצוע עבירות צווארון לבן צריכים לקבל ייצוג משפטי איכותי וכך הם יכולים במידה והם נמצאים אשמים לקבל עונש מופחת של עבודות שירות או של קנס כספי גבוה. כל מקרה בתחום זה נבחן על ידי בית המשפט לגופו, אבל חשוב להיות מודעים שמערכת המשפט פועלת לפי תקדימים. כאשר היה מקרה משפטי דומה למקרה של העבירות שבית המשפט דן בהם השופט לוקח בחשבון את הכרעת הדין במשפט זה ומתחשב בה בזמן שהוא כותב את הכרעת הדין במשפט שלפניו.

 

אפריל 20, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים