GoldBiz אינדקס עסקים

רופאי שיניים – מושגים שחובה להכיר!

0

כאשר אנו מגיעים אחוזי חרדה אל כיסא הטיפולים במרפאת השיניים, רצוי שנכיר כמה מושגים בסיסיים בתחום רפואת השיניים. הכרת המושגים תאפשר לנו לדבר עם רופא השיניים בשפתו, לשאול את השאלות הנכונות, להבין את התשובות והכי חשוב, להוריד את מפלס רמת הפחד.

מושגים מעולמם של רופאי השיניים

אמייל זהו הציפוי החיצוני של השן כאשר האימייל נשחק, יש רגישות מוגברת לחום ולקור וחשוב לטפל בבעיה בהקדם.

החיידקים המצטברים על השיניים בקרבת החניכיים מסתיידים ויוצרים  אבנית. את האבנית יש לנקות אחת לחצי שנה אצל שיננית. אם לא נקפיד על ניקוי האבנית, החניכיים ידממו בעת צחצוח השיניים.

עקירת שן היא טיפול כירורגי שבו עוקרים שן בעת פגם חמור. אצל ילדים מבצעים עקירת שיניים כאשר השינים החלביות מתחלפות בשיניים הקבועות ויש צורך לפנות להן מקום.

צחצוח שיניים נועד להסיר את החיידקים שהצטברו במשך היום או הלילה על השיניים ולמנוע את ריקבון השיניים. את מברשת השיניים חשוב להחליף כל ארבעה חודשים. רצוי להשקיע במברשת שיניים איכותית בעלת מספר רב של כיווני סיבים.

סתימה בשן מתבצעת כאשר יש חור בשן. חורים בשינים נוצרים כתוצאה מאכילה מוגזמת של מוצרים עם סוכר או מאי שמירה על היגיינת הפה. כאשר נוצר חור בשן, רופא השיניים מחדיר לחור חומר פלסטי שמתקשה ומהווה תחליף לחלק שנרקב בשן.

פריודונטיה זהו תחום העוסק בטיול בחניכיים. רופא שיניים מומחה בתחום זה מטפל בתחזוקה נכונה של הרקמות ומרפא מחלות בחלל הפה. יש סוגים שונים של מחלת כמו הרפס, פמפיגוס, יובש בפה ועוד.

אנדודונטיה הוא התחום של טיפולי השורש. מומחה בתחום זה מבצע טיפולי שורש מורכבים וטיפולים נוספים כמו שיקום שיניים פגועות, טיפול בשן שנדחפה אל תוך הלסת ועוד. כדי להתמחות באנדודונטיה יש צורך בלימודים נוספים במשך שלוש שנים לאחר סיום לימודי רפואת השיניים.

שיקום פה הוא ענף ברפואת השיניים שמטרתו להחזיר לפה את התפקוד המלא, לעתים יבצע הרופא סתימות, טיפולי שורש, מבנים וכתרים ובמקרים רבים הוא יבצע השתלת שינים בשיטות מגוונות.

טיפולי שיניים אסתטיים נועדו להעניק למטופל חיוך זוהר ובריא. טיפולי השיניים האסתטיים עוסקים בציפויי שיניים, בהלבנת שיניים והטיפולים מסובכים שמטרתם לשדרג את איברי הפנים כמו שפתיים, עצמות לחים גבוהות ועוד.

כירורגיה של הפה והלסת זהו ענף ברפואת השינים שמטרתו לתקן חבלות ועיוותים שנגרמו לפנים, ללסת ולצוואר. נוסף על השתלות השינים, מבצעים הרופאים המומחים בתחום גם טיפול בעיוותים מולדים כמו שפה שסועה, רקמות פנים מעוותות, שיקום עצמות הפנים מחבלות, אבחון בבעיות הרוק וטיפול בזיהומים בצוואר ובפנים.

אורתודונטיה עוסקת בבריאות הלסת. באמצעות עזרים מיוחדים יעזרו האורתודנטים לסגור את הלסת בצורה תקינה, ביישור שיניים ועוד. לאחר תאונות דרכים או חבלות יחזירו האורתודנטים את עצמות הלסת למקומה.

אפריל 20, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים