GoldBiz אינדקס עסקים

שאלות ותשובות בנושא כלבים

0

כבעלי כלבים, עולות אצלנו מדי פעם שאלות בנושא החבר הכי טוב שלנו ואנחנו לא תמיד יודעים את התשובה. ריכזנו עבורכם מספר שאלות נפוצות ותשובות עליהן:

האם חיית המחמד שלי זקוקה לצחצוח שיניים?

צחצוח שיניים היא פעולה מומלצת עבור כל חיית מחמד שכן זו הדרך היחידה והיעילה ביותר להסרת רובד הפלאק ממשטח השן טרם התקשחותו לאבנית. פלאק היא השכבה הרכה הנוצרת משאריות מזון וחיידקים ואשר בשלב מאוחר יותר הופכת לאבנית קשה המצטברת בשן ועלולה לגרום בעיות שיניים ונזקים. ניקוי אבנית עצמו אצל בעלי חיים נעשה על ידי גירוד האבנית ממשטח השן תחת הרדמה. מומלץ להתחיל לצחצח את שיניהם של חיות המחמד שלכם בגיל צעיר שכן עם הזמן הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים ומסוכנים ויכולים להוביל לכאבים ואף איבוד שיניים אם אינם מטופלים בשוטף מגיל מוקדם. רצוי לצחצח מדי יום ולהשתמש בתכשירים מתאימים שאושרו על ידי המועצה לבריאות הפה הווטרינרית.

איך ניתן להיפטר בקלות מפרעושים?

אחת הבעיות הנפוצות אצל חיות מחמד והגורם העיקרי לאלרגיות או דלקות עור למיניהן, הן פרעושים ולעתים אפילו עקיצת פרעוש אחד ולאו דווקא התפשטות שלהם. דרך ההתמודדות הטובה ביותר בדרך כלל היא פשוט מניעה וטיפול מקדים, בהתאם לאקלים שהנכם מצויים בו. הווטרינר שלך יוכל להמליץ לך על תכשירים שונים המותאמים לחיית המחמד שלך ולאקלים הספציפי. גם אם בוחרים דרך טיפול טבעית או הוליסטית, מומלץ קודם להתייעץ בווטרינר.

איך אפשר לדעת אם בבעלותי כלב מזן גדול, בינוני או קטן?

גזעים של כלבים הנחשבים "קטנים", בדרך כלל ישקלו עד כ- 10-12 ק"ג, כלבים הנחשבים בינוניים ישקלו עד כ- 25 ק"ג וגזעים מזן הנחשב גדול ישקלו בסביבות 25 ק"ג ומעלה.

מדוע כלבים נוהגים לאכול צואה?

אכילת צואה אצל בעלי חיים ובעיקר כלבים אינה מקור לדאגה רפואית כלשהי, זוהי נטייה די טבעית התנהגותית אצל רובם. הם אוכלים את הצואה של עצמם ואף נפוץ יותר שאוכלים צואת חתולים, פשוט כי הם נהנים מזה או ראו חיה אחרת בבית עושה את זה והם מסתקרנים ומנסים זאת בעצמם. לעתים זה אף נובע משעמום ורצון להשתעשע או לשחק או לא להחמיץ מה שנעשה על ידי חיות הבית האחרות.

ניתן פשוט לדאוג לצאת עם הכלבים כשהם קשורים ברצועה ולהרים את הצואה באופן מהיר ומיידי. כדי גם להפריד בין הכלבים כשיוצאים לטייל איתם לאחר ארוחות ואם יש חתול בבית, כדאי למקם את ארגז הצרכים שלהם מחוץ לטווח ההגעה של הכלבים.

מדוע חיות המחמד שלי אוכלות עשב או דשא?

לכלבים וחתולים יש נטייה טבעית "לרעות" (ללחך עשב או דשא) מדי פעם כחלק מהתנהגותם החייתית הנורמלית. במקרה של חתול בית שנוהג לכרסם את העציצים והצמחים שלכם, ניתן לרכוש סוגים שונים של "דשא לחתול" המותאם לו בריאותית ולא מזיק לו. אם הכלב מגיע למצב של הקאה לאחר אכילת דשא, רצוי לגשת לווטרינר לבדוק שכן ייתכן שהינו סובל מקלקול קיבה.

נכתב בשיתוף עם אתר ספץ וטייסט אוף דה וויילד

מאי 11, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים