GoldBiz אינדקס עסקים

שירותי פוליגרף – למי מיועדים ולאילו מטרות?

0

כיצד עובדת בדיקת פוליגרף, הידועה בתור "מכונת האמת"?

בדיקת פוליגרף משמשת כדי לזהות תגובות לא מודעות ולא רצוניות של אדם כאשר הוא משקר, ומכאן שמה העממי הנפוץ "מכונת האמת". הבדיקה מתבססת על זיהוי שינויים פיזיולוגיים לא נשלטים אשר מתחוללים בגופו של אדם בשעה שהוא משקר, לאור ההנחה כי שקר מעורר באדם מן השורה אי נחת וחשש. בין שינויים פיזיולוגיים אלו ניתן לזהות עלייה בלחץ הדם, שינויי דופק ואף שינויים במידת המוליכות החשמלית של עור הגוף. הבדיקה מתבססת על השוואת שינויי הגוף בתגובה לשאלות רלוונטיות, בלתי רלוונטיות, ושאלות ביקורת. כדי לבצע בדיקות פוליגרף, על אותו אדם או עסק להיות חבר באיגוד רשמי של מכוני פוליגרף בארץ או בעולם.

לאילו מטרות ניתן להיעזר בשירותי פוליגרף מקצועיים?

  • בדיקות מקדימות כחלק מתהליך המיון לעבודה – ניתן להיעזר בשירותיו של מכון פוליגרף בתל אביב כחלק מתהליכי המיון של עובדים פוטנציאליים לחברה או לעסק שאתם מנהלים. כך תוכלו לברר מבעוד מועד את מידת אמינותו של העובד, ולסנן בקלות עובדים שאינם עומדים בסטנדרט זה.
  • וידוא תקופתי של מהימנות העובד – בדיקת פוליגרף יכולה לשמש כבדיקה תקופתית להערכת מהימנותם של העובדים. בדיקה מסוג זה מומלצת במיוחד לארגונים וחברות המעסיקות עובדים החשופים למידע רגיש וסודי.
  • בדיקה במטרה לנקות אדם מאשמה – במקרים רבים בוחרים להיעזר בשירותיו של מכון פוליגרף בתל אביב דווקא במטרה לנקות אדם מאשמה. יש אנשים אשר מתנדבים לעבור בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את חפותם בעניין מסוים. בדיקות אלו רלוונטיות גם במקרים בהם התרחש אירוע חריג, וכחלק מן התחקור שלו מעוניינים לנקות אנשים מסוימים מאשמתם.
  • הבדיקה תקפה במגוון רחב של מקומות – בדיקת פוליגרף ידועה כבדיקה מהימנה ואמינה, ולפיכך תקפה במגוון רחב של מקומות ומעמדים. ניתן לעשות שימוש בתוצאות הבדיקה כחלק מחוות דעת משפטית, הגשת תביעה לביטוח, תהליכי בוררות ויישוב סכסוכים ואפילו כחלק מתהליכים המתקיימים בבתי הדין הרבניים.

כיצד לבחור מכון פוליגרף בתל אביב מתוך מגוון המכונים הקיימים בשוק?

בדיקות הפוליגרף הולכות וצוברות תאוצה בשנים האחרונות, מה שהוביל לפתיחתם של מכוני פוליגרף רבים בכל עיר ואזור בארץ. כדי לבחור מכון פוליגרף בתל אביב אשר יספק לכם תוצאות אמינות וברות סמכא, כדאי להתחשב במספר קריטריונים. ראשית כל, בחרו רק מכון פוליגרף אשר הנו בעל רישיון מוסמך לעסוק בתחום זה. בדיקותיו של מכון שאיננו מוסמך אינן תקפות ולפיכך לא יסייעו לכם. לצד זאת, הקפידו לבחון במכון שהנו בעל ניסיון ארוך שנים בתחום הפוליגרף, ובכזה שיוכל לספק לכם המלצות מלקוחות קודמים מרוצים. לבסוף, כדאי לבחור במכון פוליגרף בתל אביב שהנו נגיש עבורכם – בין אם כי משרדיו מצויים בקרבת מקום, ובין אם אותו מכון מספק שירותי פוליגרף ניידים.

ינואר 23, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים