GoldBiz אינדקס עסקים

אטליזים – לבחור את הטוב ביותר

0

אטליז מקצועי הוא ההבדל בין תבשיל גורמה לבין תבשיל רגיל

כל אישה, וגם גבר, יודעים: ספר קוסמטיקאית וגם אטליז לא מחליפים אף פעם. אטליז משובח עם קצב טוב הם נכס שאסור לוותר עליו בקלות כי ההבדל בין תבשיל גורמה לבין תבשיל בשר טעים, אך רגיל, הוא בסוג הנתח שבחרתם ובאיכותו. נתח בשר טוב המבושל בצורה מקצועית יגרום לכולם ללקק את האצבעות ולהותיר בהם טעם של עוד.

איך לבחור אטליז?

חשוב מאוד לבדוק את הניסיון, את המקצועיות ואת המיומנות של בקצב. כדאי לעקוב אחרי העבודה שלו ולראות איך הוא חותך ומפרק את נתח הבשר. חיתוך ופירוק לא נכון יגרום לערבוב של חלקים, ואתם תמצאו את עצמכם עם סוגי נתחים שונים, חלקם נתחים עם הרבה שומן ורקמות חיבור.

אם אתם מחפשים חנויות בשר המשווקות בשר כשר, על הקצב להבין במושגי כשרות בסיסיים כמו למשל ניקור ועוד.

אטליזים רבים מציעים משלוחים חינם. מומלץ לכם ליהנות מהשירות במיוחד בתקופות  החגים או בתקופות עומס אחרות, תקופות המאופיינות בתורים ארוכים.

חשוב לברר איזה בשר האטליז משווק, האם הוא משווק בשר טרי, בשר קפוא או בשר מופשר. שנים רבות משווקי בשר המליצו על בשר קפוא, אך בעת האחרונה רבים מעדיפים בשר טרי בשל טעמו העשיר.

אם אתם חדשים בסביבה ועדיין לא בחרתם את הקצב האישי שלכם, כדאי לכם לבקר במספר אטליזים, לקנות ולהשוות בין טיב הבשר, בין הטעם ובין השירות באטליז. חשוב לדעת כי הקצב הוא דמות בעלת השפעה רבה בחיים הקולינריים שלכם, חשוב לבחור אטליז עם קצב נעים הליכות, בעל סבלנות, מקצועי ובעל ידע.

כדאי לבחור חנויות בשר אשר משווקות מגוון מוצרים, סוגי בשר שונים, עופות, הודו, נקניקיות, פסטראמה  ועוד.

 

אטליזים – כמה מושגים שחשוב להכיר

בשר טרי – הוא בשר המגיע לחנויות מיד לאחר השחיטה. בדרך כלל הוא מחולק לחלקים ונמכר בתוך חמישה ימים מהרגע שהגיע לחנות. את איכות הבשר אפשר לאבחן לפי הצבע ולחיצת אצבע. בשר טרי הוא בצבע אדום עז ולאחר לחיצה קלה באצבע, הוא מיד חוזר למצבו הטבעי.

בשר מיושן –  זהו בשר שעבר תהליך מבוקר של ריקבון. נתחי הבשר הוכנסו למקרר  לארבעה יום לפחות  בטמפרטורה מתאימה כדי שיתיישנו ויתרככו. אלו נתחים משובחים, אך גם יקרים יותר.

בשר קפוא הוא בשר שנשחט בדרך כלל בחו"ל ומגיע לארץ לאחר שהוקפא במינוס של ארבעים מעלות. הקפאת הבשר גורמת נזק לבשר ופוגעת בטעמו, ולכן משווקי בשר מוכרים אותו במחיר נמוך יותר.

יש שני סוגי בשר קפוא – בשר מעובד ולא מעובד. לבשר המעובד מוסיפים מים, פוספטים ותוספים שונים כדי להגדיל ולשפר את המראה שלו. הבשר הקפוא הלא מעובד אינו עובר תהליכים נוספים מלבד ההקפאה.

בשר מופשר – הוא בשר המגיע קפוא מחו"ל ומשווקי הבשר מפשירים אותו, לעתים גם מיישנים אותו, בהתאם להוראות משרד הבריאות.

אם אתם מחפשים אטליזים בצפון אנו ממליצים על אטליז שפרעם

אוקטובר 25, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים