GoldBiz אינדקס עסקים

בנייה מעץ, מבנים מודולריים, מבנים ניידים – פתרונות בנייה שלא הכרתם

0

בארצות הברית, ברוסיה או באוסטרליה תשעים אחוז מהבתים הפרטיים בנויים מעץ, בארץ זה עדיין לא כל כך מקובל, אך מומחים בתחום הבנייה טוענים כי בעוד עשר שנים גם אתם תבחרו לבנות בתי עץ. העץ הוא חומר גלם זמין, נוח לשימוש, קל לעבוד אתו ולעצב אותו והרבה יותר זול. גם המבנים המודולריים והמבנים הניידים מהווים פתרון יעיל ואפקטיבי וכבר היום רבים משתמשים בהם לצרכים שונים.

בנייה מעץ – כמה מיתוסים שכדאי להפריך

  • בבתים מעץ יש טרמיטים – לא נכון!

הטרמיטים הם  חיידקים קטנים, דמויי נמלים הניזונים מעץ. הם אוכלים רהיטים, משקופים, ספרים וידועים כחרקים ההורסים בתים הבנויים מעץ. בישראל הטרמיטים כמעט ואינם נפוצים, וכאשר חלה פגיעה בעץ, היא לא נובעת מפגיעה סביבתי, אלא ממקור העצים. לכן אם תקפידו לקנות עצים מבית טוב, עצים שעברו עיבוד מיוחד הנקרא "אימפרגנציה", עיבוד שבמהלכו מוחדרים לעץ חומרים אוטמים הנותנים מענה לכל חדירת מזיקים, יובש ועובש, לא תסבלו ממכת הטרמיטים ותוכלו ליהנות מבית נוח, מעוצב ועמיד למשך שנים רבות.

 

  • בתי עץ מועדים לשריפות – לא נכון!

בישראל, ובכל העולם, קיימים תקנים מחמירים מאוד בכל הנוגע לבטיחות אש. בנייה מעץ חייבת לעמוד בכל הסטנדרטים והתקנים הנדרשים כמו למשל צביעת העץ בחומר מיוחד מעכב בעירה, שימוש בגבס אדום חסין אש ועוד.

בזמן שריפה גדולה במיוחד, גם בנייה קונבנציונלית לא תעמוד נגד האש המשתוללת.  בבנייה מעץ, אם מקפידים על התקנים, הבית יהיה מוגן מאש ולא תהיה לו סכנה של התלקחות אש מבחוץ ומתוך הבית יותר מאשר לבית בבנייה רגילה.

 

  • בתי עץ אינם עמידים בפני נזקי הסביבה – לא נכון!

עץ נרקב כאשר הוא עומד בתוך מים ולא כאשר נשפכים עליו מים. בישראל יש מעט מאוד ימים גשומים, ואם בכל זאת מקבל העץ מים ומתנפח, כעבור כמה ימים הוא מתייבש וחוזר למצבו הקודם. גם במקרים של פיצוץ בצנרת או נזילות, לאחר התיקון, העץ יחזור להיות כמו שהיה, ללא סימנים וללא בלאי.

 

  • בניית מבנים ניידים יקרה – לא נכון!

משך הזמן של הקמת המבנים הניידים קצר הרבה יותר מאשר הבנייה הקונבנציונאלית. וזמן, הוא כסף. בעת בניית מבנים ניידים אתם חוסכים גם בעלויות הישירות של בניית המבנה, כמעט כמחצית מהעלויות של הבנייה הקונבנציונאלית  וגם במשך הזמן של ההקמה.. בבניית מבנים ניידים אין הפתעות ואין כמעט תוספות והוצאות בלתי צפויות המייקרות את עלות הבנייה. המבנה הנייד נבנה בהתאם לתוכנית מוגדרת מראש, המחיר הראשון שנקבע הוא גם המחיר האחרון.

 

  • מבנים מודולאריים אינם מתאימים לישראל – לא נכון!

בכל העולם בונים בנייה מדולארית וגם בישראל. זוהי בנייה המאופיינת בבנייה זולה, מהירה, נקייה וחסכונית. אנשים רבים מנצלים את אפשרויות הבנייה המודולרית לבניית צימרים, יחידת דיור לבית, משרדים בשטח פתוח ועוד.

אפריל 3, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים