GoldBiz אינדקס עסקים

הובלות – כמה זה צריך לעלות?

0

התקופה שבה אתם עוברים דירה אינה תקופה קלה מבחינה כלכלית. נכון, אתם מחפשים דרכים לחסוך בהוצאות, אך לא מומלץ לחסוך בנושא ההובלות. אם תחפשו חברה זולה וחובבנית, התוצאה עלולה להיות כאב לב ועוגמת נפש. חשוב לערוך סקר שווקים ולהשוות בין מחירי החברות השונות, אך תמיד חשוב לבחור חברה בעלת ניסיון ומוניטין, כזו שתעביר את כל תכולת הבית והחפצים היקרים בהצלחה וללא נזק.

איך נקבע מחיר ההובלה?

בשוק ההובלות אין מחירון אחיד המחייב את כל החברות, כל חברה קובעת לעצמה את מחירון ההובלה אשר נגזר מפרמטרים שונים. אל תהססו לנהל משא מתן על המחיר שהוצע לכם ולבקש הנחה, בדרך כלל בעלי החברות לוקחים מראש את ההנחה ומתמחרים אותה בהצעת המחיר הראשונה.

מחיר ההובלה מושפע מהחברה המבצעת את העבודה. חברה בת עובד אחד ובעלת משאית קטנה תגבה הרבה פחות כסף מאשר חברה גדולה המעסיקה צוות עובדים רב ויש לה צי רכבים, מנוף ועוד. חברות גדולות פועלות ברישיון והן מצוידות בפוליסת ביטוח. גם אם תשלמו קצת יותר, תכולת הדירה שלכם תהיה מבוטחת ובידיים טובות ומיומנות.

המרחק הגיאוגרפי בין הדירה הישנה לחדשה, משפיע גם על מחיר ההובלה. יש לשלם למובילים עבור זמן הנסיעה הארוכה, עבור הדלק ועוד. ככל שהנסיעה תהיה ארוכה יותר, תידרש לשלם מחיר גבוה יותר.

אם למובילים תהיה סביבת עבודה נוחה, אתם תשלמו פחות. אם יש מעליות בשני הבניינים, גישה נוחה למשאית, דלתות בעלות פתחים רחבים, נגישות למנוף ועוד, יהיו למובילים חיים יותר קלים והמחיר יהיה יותר זול.

שירותים נוספים עולים כסף. חברות הובלה רבות מציעות מגוון של שירותים נוספים כמו פירוק והרכבת רהיטים, אריזת התכולה ופירוקה. על העלאה באמצעות מנוף, תידרשו לשלם יותר וגם על שירותי אחסון.

ככל שיידרשו המובילים להוביל יותר חפצים, במיוחד חפצים כבדים, כך המחיר עולה. אם יש לכם פסנתר כנף, מקרר גדול והרבה מכשירים חשמליים כמו מכונת כביסה, מייבש כביסה, מקפיא, ספות, ארונות, ספרים כבדים, מחיר ההובלה יעלה.

אל תתפתו לסכם עניינים בטלפון. בקשו מהמוביל להגיע אליכם הביתה, לראות את תכולת הבית ורק אז לתת הצעת מחיר. ערכו חוזה מורט וקבעו את המחיר הסופי של ההובלה, בררו האם הוא כולל טיפ לפועלים.

טיפים וכמה עצות טובות

אם אתם נכנסים לדירה חדשה, אתם לא צריכים לבצע הדברה, בדירה ישנה הזמינו את המדביר שבוע לפני יום ההובלה.

אל תשכחו להודיע לחברות התקשורת על ההובלה. עוד לפני שעברתם, תאמו מועד להגעת הטכנאי של האינטרנט, של הכבלים, של הגז ועוד כדי שכבר מספר ימים לאחר ההובלה תוכלו להמשיך בשגרת החיים.

מספרו כל ארגז ובדף נפרד, כתבו מה יש בכל ארגז. כשתגיעו לבית החדש תוכלו למצוא בקלות יותר את הבגדים, את כלי המטבח, את הספרים ועוד.

אפריל 3, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים