GoldBiz אינדקס עסקים

התפתחות מבני תעשייה בארץ

0

תחום התעשייה הוא תחום שוב ביותר בכלכלת ישראל, כבר יותר ממאה שנים

התעשייה הישראלית היא אחד התחומים בהם אנחנו באמת יכולים להתגאות, כשאנחנו מסתכלים על הגודל של המדינה שלנו ועל היקף האוכלוסייה שלה, מול ההישגים שהשגנו בזמן קצר יחסית שבו אנו קיימים כמדינה. עולם התעשייה הישראלי הוא עולם ענף עם תחומים רבים מאוד – החל מתעשייה צבאית ותעשייה כבדה וכלה בתעשייה קלה, טקסטיל וכמובן שגם תעשייה אלקטרונית מתקדמת ומפותחת ביותר. בכל מקרה, כל תהליך תעשייתי מבוסס במידה רבה על מבני תעשייה, וכעת ננסה להכיר מעט את ההתפתחות של מבנים אלה במדינה לאורך השנים.

על תחילת התהליך התעשייתי בארץ ועל המבנים שהיו נהוגים בתקופה זו

התעשייה הישראלית יכולה לציין את שורשיה במפעלים שהיו קיימים עוד לפני קום המדינה, כאשר בערים רבות היו מפעלים שסביבם התפתחה עיר מודרנית ושסיפקו תעסוקה – כאשר דוגמה טובה לכך יכולה להיות מפעל עלית ברמת גן. עם זאת, מבחינת מבנים מה שהיה נהוג אז שונה מהותית ממה שנהוג היום – מבני תעשייה ששימשו אותנו בשנות ה-50 וה-60 היו בדרך כלל מבני בטון סטנדרטיים וגדולים, שהייתה בהם בעיה פרקטית מבחינת ההתאמה שלהם לתהליכים תעשייתיים שונים ומבחינת הדינמיות הנדרשת בתהליך תעשייתי מודרני.

עם השנים, מבני התעשייה קיבלו אופי שונה במבנה שלהם ובמיקום שלהם

כיום, מבני תעשייה הם מבנים מסוג אחר לחלוטין, כאשר בדרך כלל מדובר במבנים המבוססים על מתכת. בין אם מדובר בקונסטרוקציות מתכת גדולות שמרכיבות חלל מרכזי של מפעל, ובין אם מדובר במבנים מתכתיים קטנים יותר המשמשים לאחסון או לתהליכים ספציפיים, ושניתן גם לפרק ולהרכיב במקום אחר לפי הצורך – זהו הסטנדרט הנהוג בעולם התעשייה כיום, וזה מאפשר תהליכים תעשייתיים דינמיים, מהירים ויעילים יותר.

כיום, תחום התעשייה הוא עודנו חשוב ומרכזי ביותר, והפתרונות הולכים ומתפתחים

כמובן שמבני תעשייה הם רק חלק אחד חשוב ביותר בתהליך התעשייתי, וישנם עוד חלקים רבים – שברובם ככולם התעשייה הישראלית היא תעשייה מתקדמת ומדהימה, בוודאי ביחס לגודל האוכלוסייה ולרמת הוותק של האוכלוסייה הזאת. בעתיד, אנחנו צפויים לצעוד אך ורק קדימה.

מרץ 29, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים