GoldBiz אינדקס עסקים

כתיבת תוכן – איך עושים את זה נכון

0

כשכותבים תוכן רצוי להקפיד על כללים שמקילים עלינו לקרוא אותו וליהנות מאיכותו

הקביעה כי אנשים הפסיקו לקרוא אינה נכונה. הרי אנחנו קוראים טקסטים כל היום במחשב, אם לצורך עבודה ואם לצורך התעדכנות והנאה. ההבדל היחיד הוא שאנחנו כבר לא מקפידים לכתוב נכון טקסטים גם כאשר כתיבת תוכן אינה המקצוע שלנו. כשאנחנו נתקלים בכל טקסט שהוא, מקצועי או ברשת החברתית, רצוי מאוד להפוך את הטקסט לנגיש וקל לקריאה משום שבסופו של דבר הקהל הרחב צריך להישאר בו ולא להיעלם מיד ברגע שהוא נתקל בחוסר נהירות כלשהי.

חברת החלוץ מעמידה לרשותכם את גאוני התוכן, צרו אתנו קשר עכשיו!

להלן, אם כך, כמה כללים פשוטים שיסייעו לכם, במיוחד אם כתיבת תוכן היא העיסוק העיקרי שלכם ולא רק פרנסה, אלא אפילו תכתובת עסקית.

  • כותרות – השאירו אותן לסוף. כתבו כותרת זמנית בהתחלה, אפילו כותרת משנה שתדריך אתכם בכוונות לפתח את הרעיון, והתחילו לכתוב את הטקסט. הסיבה פשוטה – לפעמים הרעיון שעליו רציתם לכתוב מתפתח ומסתעף תוך כדי כתיבת תוכן, כך שהמשמעות שלו מתבררת רק אחרי שסיימתם. רק אז כדאי להוציא ממנו כותרת שתהיה קשורה, כמובן, לטקסט ולא תהיה מנותקת ממנו.
  • חלוקה לפסקאות – הכרחית. פשוט בלתי אפשרי לקרוא טקסט שאינו מחולק, בוודאי לא בעידן האין-זמן-לאף-אחד. תאבדו קוראים וחבל. כתיבת תוכן בגושי מילים גדולים היא לוקסוס ששמור לכותבי ספרות יפה או מאמרים אקדמיים כבדים. לכם פחות. כל שנותר לכם לבחור הוא היכן להוסיף כותרות משנה, כמובן בהתאם למטרת התוכן.
  • חלוקת למשפטים – משפט ארוך שמשתרע על פני שלוש שורות אינו קריא. אולי אתם מתפעלים מהיכולת שלכם לפתל משמעויות בצורה כזאת, אבל אם יש לכם מסר נוקב, משפטים קצרים עד בינוניים יעבירו אותו טוב יותר.
  • פיסוק נכון – כתיבת תוכן איכותי מחייבת פיסוק נכון והבדלה בין פסיק לבין נקודה, בין נקודתיים לבין פסיק, בין מקף שמפריד בין מילים לבין קו שמחבר ביניהן. זה משנה את המשמעות ואם זה שגוי במסמך משפטי הרי שתוכלו להפסיד כסף רב בגלל ניסוח לא נכון כזה.
  • אל תכבירו במליצות ובמטבעות לשון כדי להרשים בכתיבת תוכן. בקיצור, כמה יותר פשוט ככה יותר נכון.
מאי 10, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים