GoldBiz אינדקס עסקים

מדרסים – הדרך ליציבה נכונה ולמניעת נזקים אורטופדיים

0

תפקיד המדרסים הוא לשמור על כפות הרגליים ועל עמידה נכונה ויציבה. עמידה נכונה של הגוף משפרת את היעילות הביומכאנית של הגוף, מעניקה תמיכה נכונה לכפות הרגליים, משפרת את זרימת הדם ומפחיתה את עייפות הרגליים. מדרסים מתאימים למי שעומד שעות ארוכות על הרגליים, לספורטאים ולאנשים הסובלים מפלטפוס. כדאי לדעת כי גם ב"נעליים טובות" יש רפידה פשוטה ודקה שלא מספקת את הנוחות ואת היציבה הנכונה. סובלים מפלטפוס? עומדים שעות על הרגליים, נסו את המדרסים ותגלו עולם חדש של נוחות ובריאות.

איך בוחרים מדרסים?

לכף הרגל יש מבנה של קשת, יש אנשים בעלי קשת רגילה, יש בעלי קשת נמוכה, פלטפוס, או גבוהה מדי. לפני שבוחרים מדרסים, חשוב להתייעץ עם אורטופד מומחה כדי למנוע נזק אורטופדי וכאבים.

יש מדרסים סטנדרטיים שהוכנו מראש, מדרסים שאפשר לקנות בכל חנות נעליים, חנויות ספורט ועוד. אלו אינם מדרסים בהתאמה אישית, אך הם עשויים לעזור לכל מי שאין לו בעיות מיוחדות בכפות הרגליים.

מכונים רבים עורכים סריקה ממוחשבת עם סורק אלקטרוני וחיישני לחץ אשר סורקים את כף הרגל ומעבירים את הנתונים לתוכנה מיוחדת אשר מעבדת אותם וקובעת מהו המדרס המתאים.

שיטה נוספת של התאמת מדרסים היא באמצעות הטבעת כף הרגל בספוג. הספוג מקבל את צורת כף הרגל ובאמצעותו אפשר להכין מדרס בהתאמה אישית.

מדרסים תפקודיים אלו מדרסים אשר נמדדים בשכיבה. פיזיותרפיסט מוסמך מניח את הרגל במצב של שכיבה, מצב שבו לא מופעל על הרגל לחץ. בשלב הבא מכסים את הרגל בתחבושת גבס המקבעת את הצורה הנכונה של כף הרגל גם במצב של דריכה. מדרסים תפקודיים מתאימים לאנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות חמורות בכף הרגל.

חשוב לדעת כי המדרסים מתבלים. לאחר זמן ממושך של שימוש המדרסים מתבלים ואינם אפקטיביים יותר.

מדרסים לספורטאים

יש ענפי ספורט שונים, לכל ענף יתאימו מדרסים שונים.

משחק גולף מבוסס על יציבה ושיווי משקל של כף הרגל על המדשאות. כדי להגיע למצב האופטימאלי של שיווי משקל ויציבה נכונה חשוב לבחור מדרסים בהתאמה אישית. מחקר מעניין שנעשה מוכיח כי שחקנים שהרגישו יציבות חבטו בכדור חזק יותר לעומת מי שלא השתמש במדרסים.

כדורגל, כדורסל, טניס, סקווש נחשבים לענפים תחרותיים. הם יוצרים עומס על הברכיים ועל כפות הרגליים. המדרסים מייצבים את קרסול כף הרגל, מונעים בעיות ברכיים, מעניקים יציבות ושליטה בתנועות ומונעים פציעות.

שחייה, ריצה ורכיבה על אופניים מפעילים לחץ רב על הגפיים ועל כפות הרגליים. המדרסים ימנעו זעזועים מהגוף ויעזרו לגוף לעמוד בשינויים ובלחצים המופעלים עליו. ממחקרים שנעשו עולה כי המתאמנים בענפי ספורט אשר השתמשו במדרסים הצליחו למנוע עד למינימום פגיעות בעמוד השדרה, קריעה של רצועות הברכיים, לחץ על המפרקים ועוד.

תושבי הצפון? בואו לקנות מדרסים באזור הצפון

אפריל 3, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים