GoldBiz אינדקס עסקים

מה אתם יודעים על מכונאי הרכב שלכם?

0

מכונאות רכב זה לא מה שהיה פעם. אם בעבר מכונאי הרכב למד את המקצוע תוך כדי עבודה אצל מוסכניק מומחה, כיום כדי לעסוק במכונאות רכב יש צורך בהתמחות ובהכשרה של מספר שנים. בעידן המודרני מערכות הרכבים נהיות מתוחכמות ומורכבות מיום ליום, ולכן כדי להצליח בעבודה יש צורך בהתמחות כללית ובהתמחות ספציפית במערכות שונות ברכב. כשם שלא תפקירו את גופכם בידי רופא חסר הסמכה, תעודות ורישיונות, כך לא כדאי להפקיד את הרכב בידי טכנאי רכב חסר ידע מקצועי.

מכונאות רכב – על התפקיד ועל האומנות

תפקידו החשוב של טכנאי הרכב הוא אבחון ואיתור של התקלה. כדי לאבחן נכון את הבעיה, על טכנאי הרכב לשלוט היטב בכל מערכות הרכב, לבדוק אותן באמצעות מכשור מיוחד ונסיעת מבחן. לאחר האיתור והאבחון הסופי של התקלה עליו ליידע את בעל הרכב על סוג התקלה ולהציע לו פתרונות נכונים בצירוף הערכת מחיר.

כדי לאתר נכון את התקלה ברכב על טכנאי הרכב לשלוט במיומנויות רבות כמו הכרת מבנה הרכב וכל המערכות כמו המערכת המכאנית, מערכות הידראוליות, מערכת החשמל ומערכות ממוחשבות.

עליו להכיר סוגים רבים ככל האפשר של רכבים מחברות ייצור שונות, להכיר את נהלי המוסך ואת חלוקת התפקידים בו ולעבוד בשיתוף פעולה עם צוותי העבודה במוסך.

בהכללה גסה אפשר לומר כי מכונאות רכב עוסקת בשני תחומים עיקריים, אסתטיקה של הרכב ותפקודו. האסתטיקה כוללת פחחות, צבע ואביזרים חיצוניים כמו פנסים, מראות ועוד. תפקוד הרכב דורש ידע מקצועי וציוד מיוחד.

מכונאי רכב הוא בעל מקצוע שילווה אתכם שנים רבות, נוסף על הידע ועל הניסיון, כדאי לבחור איש מקצועי נעים הליכות ומסביר פנים, טכנאי רכב שיהיה כיף ונעים לעבוד אתו.

למה חשוב לבחור מוסך מורשה?

מוסך מורשה הוא מוסך הנמצא תחת פיקוח של משרד התחבורה ואיגוד המוסכים. מוסך מורשה כפוף למחירון של איגוד, המוסכים, מחירון של תיקונים ושל חלפים, וחייב לתת אחריות על כל עבודה. אם לא  תהיו מרוצים מתוצאות העבודה ולא תגיעו לעמק השווה עם בעל המוסך, תהיה לכם כתובת מהימנה היכן להתלונן עליו. איגוד המוסכים קשוב לפניות של לקוחות מתלוננים.

לפי שאתם מכניסים את הרכב למוסך חדש, בקשו לראות את רישיון המוסך. מוסך מורשה שמח מאוד להציג את תעודתו במקום בולט. אם לא מצאתם שלט או תעודה, צריכה להידלק לכם נורה אדומה.

סוג נוסף של מוסכי מומלצים הם מוסכי היבואן. מוסכי היבואן עובדים בדרך כלל עם סוג רכב אחד לאחר שקיבלו מהיבואן רישיון והסמכה.

מוסכים גדולים ורציניים הם בדרך כלל מוסכים מורשים או מוסכים של היבואן. מוסכים אלו מעניקים חווית שירות שונה מאשר מוסכים פרטיים. הם עומדים בלוח הזמנים, הם מקצועיים ולעתים הם מציעים גם חדר המתנה נוח ונעים ואפילו כוס קפה.

אפריל 3, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים