GoldBiz אינדקס עסקים

מודד מוסמך – מהם תפקידיו?

0

מודד מוסמך – הכול על תפקידי המודד ועל מדידות הנדסיות

מדידות הנדסיות נדרשות בתחומים רבים, בבנייה של בנייני מגורים ומוסדות ציבור, בשיפוצים של מבנים ישנים או מבנים לשימור, בהקמת תשתיות כמו העברת צנרת גז, קווי מים, כבלי חשמל ועוד. כדי לבצע מדידות הנדסיות יש צורך בידע מקצועי ובאמצעי מדידה וציוד טכנולוגי מתקדם כמו מכשור גיאודטי, מערך ג'י.פי. אס ועוד.

מודד מוסמך, מהנדס – מהם התפקידים שלהם?

כאשר אנו בונים בית חדש, השלב הראשון בבניית הבית הוא מדידה הנדסית. יש צורך להכין מפה טופוגראפית מלאה גם עבור תכנון הבנייה וגם כדי לקבל את היתרי הבנייה הנדרשים. את המפה יש לשרטט בדייקנות מרבית. יש להגדיר את המידות המדויקות של השטח, את העצמים המקיפים אותו, את המיקום המדויק של התשתיות השונות ועוד. מפת מדידה ללא חתימה של מודד מוסמך, אינה קבילה ולא מאושרת לקבלת היתר בנייה.

כאשר נדרשים שיפוצים במבנים, שיפוצים מסוגים שונים, יש צורך לבצע מדידות הנדסיות. גם במצב שבו יש חילוקי דעות בין השכנים על שטח מסוים, מודד מוסמך יגדיר את השטחים וינסה לפתור את הסכסוך.

בכל מצב של הקמת תשתיות כמו העברת קווי מים, תיעול וביוב, צנרת גז ועוד, מודד מוסמך יבצע מדידות רבות שידריכו וינחו את הקבלנים בעת ביצוע העבודה.

מהנדס הוא בעל המקצוע האחראי על הליך הבנייה. לאחר קבלת הנתונים מהמודד, יכין המהנדס את תוכנית הבנייה ויפקח עליה עם לסיום הפרויקט.

מדידות הנדסיות – מה זה?

מדידות הנדסיות עוסקות במיקומן התלת מימדי של הנקודות על פני כדור הארץ, באוויר בים וביבשה. המדידות חשובות לביצוע פרויקטים רבים ומורכבים ברמות שונות. על המדידות להיות מדויקות מאוד, ברמה של חלקי מילימטרים. כדי להגיע לרמת דיוק גבוה יש צורך בידע מקצועי ובהכשרה רבה וגם בציוד טכנולוגי מתקדם ומשוכלל.

איך לבחור מודד מוסמך?

חשוב לוודא האם המודד שבחרתם הוא מודד מוסמך בעל רישיון בתוקף. כדאי גם לברר האם הוא חבר בלשכת המודדים המוסמכים בישראל. החברות בלשכה מעידה על עמידה בסטנדרטים גבוהים ובכללי האתיקה והפיקוח כפי שהוגדרו על ידי הלשכה.

מודד מוסמך החבר בלשכת המודדים המוסמכים עובר השתלמויות והכשרות רבות. ההשתלמויות מבטיחות כי הוא מעורה היטב בכל התקנות הרלוונטיות המשתנות ומתחדשות מעת לעת.

חשוב לבחור מודדים מוסמכים המצוידים בציוד טכנולוגי חדיש ועדכני. עבודת המודד דורשת דיוק רב. ללא הציוד הטכנולוגי החדיש, יתקשה המודד להגיע לרמת הדיוק הנדרשת.

אם יש לכם קשרים עם קבלנים או נותני שירותים אחרים הקשורים לענף הבנייה, כדאי להתייעץ אתם ולבקש המלצות. גם הרשויות המקומיות נעזרות בשירותי מודדים מוסמכים, נסו לבקש גם מהם המלצות.

גם באתרי האינטרנט ובפורומים הייעודיים תוכלו לדלות המלצות על מודדים מומלצים. הקישו במנועי החיפוש מודד מוסך וצרפו את האזור הגיאוגראפי שבו אתם גרים ותקבלו מידע רב ועדכני על אודות המודדים המובלים באזור שלכם, לעתים תוכלו לשוחח עם הגולשים און לין ולקבל המלצות וטיפים.

אוקטובר 14, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים