GoldBiz אינדקס עסקים

מסעדות בישראל – אין סוף לסגנונות

0

מסעדות בישראל

המסעדות בישראל משקפות את כור ההיתוך של החברה הישראלי. כמעט לכל עדה יש מטבח עם אוכל ייחודי ומסעדה המייצגת את הסגנון ואת המאכלים האהובים על העדה. אפשר למצוא מסעדות מזרחיות, מסעדות המגישות אוכל אשכנזי אירופאי, מסעדות הודיות ועוד. במאה העשרים ואחת, מסעדות אינן רק מקום המיועד להשקיט את תחושת הרעב, אלא גם מקום בילוי ומפגש.

  מסעדות – מהם סוגי המסעדות הנפוצות

המסעדות מתחלקות בהתאם למספר ז'אנרים וסגנונות.

מסעדות המייצגות אוכל הנהוג במדינות חוץ כמו מסעדות המגישות אוכל בסגנון צרפתי, מסעדות עם אוכל הונגרי, אוכל אסיאתי, אוכל הודי, אתיופי, אוכל יוני אוכל טריפוליטאי ועוד.

המסעדות מחולקות בהתאם למספר קטגוריות – מסעדות כשרות, מסעדות בשר, מסעדות דגים, מסעדות חלביות, מסעדות המגישות אוכל אורגני, מסעדות טבעוניות ועוד.

מסעדות כשרות – למי הן מיועדות?

מסעדות כשרות אינן מיועדות רק לאנשים דתיים המקפידים על קיום תרי"ג מצוות. תושבים רבים מעדיפים לאכול במסעדות כשרות על אף שאינם מוגדרים כאנשים דתיים, אלא כבעלי זיקה למסורת ישראל.

מסעדות כשרות לא פחות טעימות. על אף חוקי הכשרות, ובמיוחד ההפרדה בין מאכלי חלב  לבשר, מסעדות רבות בעלות תעודת כשרות מגישות אוכל גורמה שאינו נופל בעיצובו ובטעמו ממסעדות שאינן כשרות. היום כמעט לכל מרכיב בבישול יש תחליף. אפשר להגיש עוגות משובחות גם אחרי מנות בשריות הודות לתחליפי החלב והחמאה המופקים מהצומח ואינן מוגדרים כמוצרי בשר.

גם בכשרות יש דרגות, יש  גופי כשרות פרטיים המהדרים ומחמירים יותר. מסעדות בעלות הכשר מחמיר מיועדות, בדרך כלל, לקהל לקוחות אורתודוכסי המקפיד על רמת כשרות גבוהה. רוב הקהל בישראל סומך על הרבנות הראשית לישראל ומסתפק בהכשר שלה.

ארוחות עסקיות – לא רק אוכלים

בעבר, עסקאות גדולות היו נידונות ונחתמות במשרדים. כיום בעלי עסקים רבים מעדיפים לפגוש לקוחות ולסגור עסקאות במסעדות, על ארוחה טעימה ובאווירה נעימה.

ארוחות עסקיות מיועדות לבעלי העסקים בשעות העבודה. רוב המסעדות מציעות ארוחות עסקיות עד שעות הצהריים המאוחרות.

כדי להצליח בסגירת עסקה יש צורך במרכיבים רבים ובניהם גם אוכל טעים ואווירה נוחה. כאשר אתם מזמינים לקוח לארוחה עסקית רצוי לבחור מסעדה אינטימית, מסעדה שבה תוכלו לשבת בפינה מבודדת, יחסית, באווירה שקטה ונעימה בלי הפרעות חיצוניות. אם אתם נפגשים עם מספר לקוחות, רצוי להזמין מקום מראש ולבקש מבעל המסעדה להתאים את המקום למטרת הפגישה.

בארוחות עסקיות לא מתמקדים באוכל, אלא בשיחה, אך גם לאוכל יש תפקיד חשוב. רצוי להקשיב לרצון הלקוח, להתאים לו את התפריט ואת סגנון הארוחה המתאים לו.

ארוחות עסקיות לא מיועדות רק לבעלי עסקים. מסעדות רבות מזמינות סועדים רבים, גם אלו שאינם אנשי עסקים, ליהנות מהתפריט המגוון של המסעדה במחירים מוזלים יותר בשעות הצהריים מאשר מחירי המנות בשעות הערב.

אוקטובר 14, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים