GoldBiz אינדקס עסקים

מקצועות חופשיים – תקשורת אישית

0

מקצועות חופשיים

טיפולים במצבי משבר – קלינאות תקשורת, פסיכותרפיה וטיפול רגשי

מצבים שונים גורמים לנו לפנות לעזרת בעלי מקצוע שיעניקו לנו כלים ויסייעו לנו להתמודד עם מגבלות גופניות או רגשיות. מקצועות פרא רפואיים רבים כמו קלינאות תקשורת, פסיכותרפיה, מטפלים רגשיים ועוד מסייעים ומקלים על המטופלים.

קלינאות תקשורת

קלינאות תקשורת הוא מקצוע פרא רפואי המסיע באבחון ושיקום של לקויות שונות בתקשורת האישית, בלקויות דיבור, בכתיבה או בהבנה של שפה מדוברת ועוד.

סיבות שונות יכולות לגרום ללקויות השונות. בעיות הגייה יכולות לנבוע מבעיות קורדינציה, מבעיות פסיכולוגיות, מבעיות פיזיות כמו למשל מבנה החיך או מבעיות שאינן מובנות, כמו גמגום, אך מפריעות למטופל לנהל תקשורת מילולית עם הסביבה.

קלינאי תקשורת מאבחן ומתאים תרגילים טיפוליים וציוד טכנולוגי כמו מכשירי שמיעה ועוד העשויים לפתור את הבעיות או להקל עליהן. במקרים קשים יותר יתאים קלינאי התקשורת ציוד תומך חליפי שמטרתו לעזור למטופל עד כמה שאפשר לנהל תקשורת עם החברה.

קלינאי תקשורת מטפלים בילדים ומבוגרים. הם פעילים במערכות בריאות, במערכת החינוך והרווחה ועובדים במקרים רבים בשיתוף פעולה עם צוות רב מקצועי הכולל מומחים מתחומים שונים כמו פיזיותראפיסטים, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים ועוד.

פסיכותרפיה

פסיכותרפיה הוא טיפול נפשי או רגשי המיועד לטפל במצבי משבר, בהפרעות ובמצוקות נפשיות. שיטת הטיפול מבוססת על קשר מילולי בין המטפל והמטופל.

שיטות הטיפול מגוונות ומתאימות למצבים שונים. במרכז הטיפול עומד הקשר והאמון בין המטופל והמטפל. אם ייתן המטופל אמון במטפל, הוא יחשוף בפניו את עולמו הפנימי ויאפשר למטפל להבין את הבעיות ואת המניעים ולהחליט על דרך הטיפול המתאימה ביותר. טיפול מוצלח יסייע למטופל להתמודד עם משברים וליצור שיפור בחייו ובמצבו.

טיפול רגשי מיועד לסייע במצבי מצוקה רגשית, מצבים המשפיעים על התנהגותו הכללית של המטופל. כאשר מבוגר סובל מבעיות רגשיות הוא מודע אליהן ופונה למומחה בתחום טיפול רגשי למבוגרים, אך ילדים אינם מודעים למצבם.

כדי לאתר מצוקות אצל הילדים עלינו לשים לב לסימנים שונים כמו בכי או תגובה היסטרית למצבים שונים, אלימות חוזרת וחזרה על דפוסי התנהגות לא מקובלים, כאבים פיזיים ממושכים ללא סיבה רפואית, מחלות שחוזרות על עצמן, גם מחלות קלות כמו כאבי גרון, ועוד.

מצוקה רגשית אצל ילדים אינה נעלמת. להפך, היא גדלה יותר ועלולה להשפיע גם בעתיד על התנהלות לא תקינה. על ההורים לשים לב למצבים המאותתים על מצוקה רגשית, לא לייחס זאת לאופי הילד ולפנות אל מומחים בתחום טיפול רגשי לילדים.

גם מבוגרים חווים מצוקות רגשיות. בעיות או לחצים במשפחה, תסכולים מקצועיים, התמודדויות עם בעיות בזוגיות ועוד עלולים לגרום למצוקה ולחרדות ולהעיב על איכות החיים ועל שמחת החיים.

טיפול רגשי למבוגרים בודק מחדש את מציאות החיים, מבין את הסיבה למצוקה ולחרדות ויוצר מציאות חדשה המביאה לצמיחה ולהתפתחות.

אוקטובר 14, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים