GoldBiz אינדקס עסקים

פיתוח עסקי – סוד ההצלחה לעסקים

0

בימנו אלו, ימים של תחרות אגרסיבית למדי רווית מתחרים וגורמים חדשים במרבית השווקים הרווחים בארץ ובעולם, פיתוח עסקי הפך לאחד מהגורמים המרכזיים והחשובים ביותר לא רק עבור התקדמות והתפתחות של כל עסק ממוצע אלא גם ואולי בעיקר להישרדותו.

מומחים שונים בתחומי הכלכלה והעסקים חוזרים וטוענים חדשות לבקרים כי ללא צמיחה, כלומר ללא לקוחות חדשים וכניסה לתחומים נוספים, עסקים רבים לא יצליחו להחזיק מעמד לאורך זמן במציאות העסקית של העולם המערבי. לכן, כיום ניתן למצוא במסגרת חברות גדולות מועסקים אנשים שכל תפקידם הוא לטפל בעניין הפיתוח העסקי – מה, איך, כמה ולמה? הנה הנקודות המרכזיות בנושא.

מטרות עסקיות וטכניקות מרכזיות

  • ניתוח מצב העסק – כדי להחליט כיצד יש לפתח את העסק, קודם כל יש להבין כיצד הוא פועל. מהן היתרונות שלו, מהן החסרונות ולמה בדיוק עסק מתחרה מצליח הרבה יותר. מבט מעמיק של גורם חיצוני אשר נשכר למטרה זו, יוביל לתוצאות טובות יותר ואפקטיביות יותר מאשר מבט פנימי.

 

  • שיווק ופרסום – פיתוח עסקי לא יכול להתפתח ללא מערך שיווק ופרסום. הזירה החמה ביותר קיום היא זירת האינטרנט. יחד עם זאת, לכל עסק יכולה להתאים פלטפורמה אחרת או כמה פלטפורמות במקביל למשל קידום אתרים, רשתות חברתיות, פרסום באתרים מותאמים מובילים ברשת, ניהול מוניטין אינטרנטי ועוד.

 

  • התרחבות – כל רשת מצליחה מתחילה מחנות אחת קטנה. ההבדל בין הצלחה לקריסה תלוי בטיימינג ובדרך הנכונה לעשות זאת. פתיחת סניף שני מוקדם מידי עלולה להכניס את העסק לקשיים כלכליים שכן אולי יש צורך לקחת הלוואות גדולות. לעומת זאת, דריכה במקום עלולה בסופו של דבר לנוון את העסק.

 

  • כניסה לתחומים חדשים והתאמה לזמנים חדשים – פיתוח עסקי כולל גם התאמה של העסק להתפתחויות בתחום. לפעמים מוצר אחד הופך להיות לחסר תועלת בגלל שינוי בסגנון החיים או כי המתחרה פיתח משהו יותר יעיל. לכן תמיד צריך לחשוב כמה צעדים קדימה. יחד עם זאת כניסה לתחומים משלימים או מקבילים של העסק, יכולה להפוך לשינוי המשתלם והמשמעותי ביותר בו.

פיתוח עסקי בהיבט המשפטי

כניסה לתחומים חדשים או מקבילים בתחום העסק, בייחוד במחוזותינו בישראל, כרוכה ברוב המקרים גם בבירוקרטיה וחוסר יודע. ייעוץ משפטי מתאים הקשור לפיתוח עסקי יכול לסייע מאוד. כך אפשר יהיה לדעת כיצד להתנהל מול רשויות החוק/המס/השלטון הרלוונטיות השונות וכיצד לנסח חוזים בצורה יותר טובה ויעילה לשני הצדדים. כך תוכלו לדעת מה אסור לעשות ומה מותר לעשות כדי למנוע תביעות או תלונות מצד גורמים שונים. לכן, ליווי מקצועי צמוד של עו"ד לענייני חברות ועסקים בפיתוחים מורכבים הוא מומלץ מאוד ואף הכרחי ברוב המקרים – אל תהססו לפנות לכל גורם מקצועי בתחום אשר יוכל לסייע לכם בהליכים השונים ולהוביל אתכם בבטחה בדרך להצלחה.

אפריל 18, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים