GoldBiz אינדקס עסקים

הדפסת ספרים בכמויות קטנות אפשרית היום לכל אחד

0

אחת השיטות שלא להתחייב על הדפסת ספרים בכמויות גדולות ואפשרות של מלאי גדול שאולי נתקעים אתו לאורך זמן היא באמצעות הדפסת ספרים בודדים בבית דפוס דיגיטלי שעוסק בכך. האפשרות של הדפסת ספרים בכמויות קטנות קוסמת לסופרים מתחילים רבים והיא פתרון מצוין עבורם.

יש סיבות רבות להוצאה לאור של ספר חדש. יש מי שאספו שירים. מתכונים או הגיגים שונים לאורך שנים ארוכות ורוצים כעת לרכז אותם בצורה מסודרת בספר פרי עטם, יש מי שרוצים להדפיס ספר זיכרונות לקראת אירוע משפחתי או להעברה לדורות הבאים ויש גם מי שסיימו לכתוב את הרומן שהם חולמים עליו שנים רבות ומעוניינים בחוות דעת של כמה חברים קרובים לפני שידפיסו את הספר בהוצאה לאור.

עבור כל אלה ורבים אחרים יש תמיד את האפשרות להזמין הדפסת ספרים בכמויות קטנות בבית דפוס דיגיטלי שמתמחה בהדפסות מסוג זה. מכונות דפוס דיגיטליות חדישות מאפשרות הדפסת ספרים איכותית, במהירות ובכל כמות, כולל הדפסת ספרים בודדים במידת הצורך.

מדוע קודם לכן זה לא התאפשר?

במשך עשרות שנים ולמעשה גם כיום היא אפשרי להדפיס ספרים רק באמצעות מכונות דפוס אופסט. מכונות אלו דרשו עבודה רבה וכוח אדם שטיפל בכל הפקת דפוס. על כן העלויות היו גבוהות וכדי להפחית את העלות הסופית של כל ספר מודפס היה צורך להדפיס כמויות גדולות של ספרים. בעבר היה מדובר על מינימום של 1000 ספרים בהדפסה ואילו כיום יש אפשרות של 500 ספרים ומעלה. עבור כל מי שנזקקו להדפסה של מאה ספרים הייתה המלצה להדפיס 500 כי העלות הסופית תהיה כמעט זהה…

הדפסו הדיגיטלי עובד אחרת ומאפשר הדפסה של ספרים בודדים או בכמויות קטנות ולכן אולי העלות לכל עותק של הספר תהיה מעט גבוהה יותר מזאת שהייתה אפשרית בדפוס אופסט עבור העלות הכוללת של הפרויקט היא נמוכה הרבה יותר כיוון שמדפיסים רק את הכמות שזקוקים לה.

מה דרוש כדי להדפיס ספר בדפוס דיגיטלי?

הדרישות של בית הדפוס ממכם בתור סופרים של ספר חדש הן לא רבות. בעיקר הוא מבקש קבצים דיגיטליים מוכנים להדפסה על פי מידות שסוכמו עליהם. הקבצים הללו הם קבצים של PDF.

מה אתם צריכים לעשות לפני שאתם מעבירים לבית דפוס דיגיטלי את הקבצים הללו:

  • לכתוב את הספר כולו.
    נשמע מובן מאליו אבל לא תמיד זה המצב. לפעמים לא סגורים על הספר, לא בטוחים באיזה סוף לבחור וכדומה. רק אחרי שתהיו סגורים על עצמכם לגבי הספר תרכזו אותו בגרסה סופית שתאם שלמים אתה.
  • לשכור שירות של עורכת לשונית.
    אמנם זאת לא חובה אבל מומלץ לשכור אחת שכזאת אם אתם כותבים ספר שמיועד בהמשך להפצה רחבה יותר או לתומכים בגיוס המונים וכדומה. אם זה ספר מתכונים שמיועד לחברות או ספר ילדים שכרגע אתם מתכוונים לחלק רק לבני המשפחה אז זה פחות קריטי.
  • לשכור שירותים של עיצוב גרפי.
    הספר שלכם צריך להתאים לדפוס ולכן יש לעמד אותו כראוי. כמו כן ייתכן ויש לשלב בו איורים או תמונות וגם לעצב את הכריכה שלו. לכן כדאי מאוד לשכור שירות של גרפיקאית מקצועית לשם כך.
  • ריכוז של הקבצים.
    את כל הקבצים הללו אתם מעבירים בצורה מסודרת אל בית הדפוס.

מכאן זה כבר בידיים שלהם. הדפוס יוצא לפועל ואתם מחכים לקבל את העותקים שלכם.

מרץ 12, 2023 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים