GoldBiz אינדקס עסקים

למי תפנו במקרה של בעיות ירכיים או ברכיים?

0

כאבי מפרקים עשויים להופיע בכל שלב בחיים בעקבות פציעת ספורט, תאונה או שחיקת הסחוס ואומנם מדובר בבעיה הנפוצה יותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת, אך גם צעירים עשויים לסבול מכאבי מפרק בברך או בירכיים.
כאבים אלה יכולים לפגוע בתפקוד ואף להשבית מפעילות. ההתמודדות מאתגרת ויש שלב שבו יהיה צורך בפרוצדורה כירורגית להחלפת מפרק הברך או החלפת מפרק הירך. בתהליך זה מחליפים למעשה את האזור הפגוע במשתל מלאכותי. היות ומדובר בניתוחים מורכבים חשוב להפקיד את הגוף בידיים הטובות ביותר.

אורתופד מומחה המתמחה בשיטה הקדמית

ד"ר רמי כרדוש הוא אורתופד מומחה לבעיות ברכיים וירכיים וסגן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים אסף הרופא המתמחה בהחלפת ירך בגישה הקדמית ובהחלפת ברך חלקית או מלאה. כמו כן, חבר בהסתדרות הרפואית בישראל ובאיגוד הישראלי לאורתופדיה והחברה הישראלית למפרקי ברך וירך. הוא סיים את לימודי הרפואה בבי"ס לרפואה באוניברסיטת ת"א והתמחה באורתופדיה במרכז הרפואי אסף הרופא וכן עשה Fellowship במרכז להחלפות מפרקים וטראומה בסידני אוסטרליה.
עם כל הידע, הניסיון והמיומנויות ד"ר כרדוש מבצע אבחון בדרך המעמיקה ביותר בפגישת ייעוץ מקצועית ומבצע את הניתוחים של החלפת מפרק ירך או החלפת  מפרק ברך.
בהחלפת מפרק הברך ד"ר כרדוש נוקט בגישה הקדמית הנחשבת למובילה וליעילה כיום בתחום החלפות המפרקים והוא גם היה בין הראשונים בארץ בשיטה זו. בגישה הקדמית הדרך להגיע למפרק היא בין השרירים וללא צורך לבצע בהם חיתוך ולכן, פחות נגרמת טראומה לגוף וההחלמה מהירה יותר. מעטפת השרירים נשמרת וכן יציבות המפרק והפציינט אינו נאלץ להגביל את תנועתו או להשתמש בכיסא נמוך או להשתמש בכרית בין רגליו. השיטה הקדמית יעילה גם מהבחינה שבעת הניתוח קיימת אופציה לשלוט באורך של הרגליים כיוון שהפציינט שוכב על גבו ולא על הצד כפי שנהוג בשיטה הצידית. אחוזי ההצלחה של הניתוח בשיטה זו גבוהים מאוד והמטופל יכול ליהנות בעקבות הניתוח מ-15 שנים של הליכה נטולת כאבים. בניתוח זה משתמשים בשתלים של חברות בינלאומיות בולטות בתחום כאשר השתל דומה במבנה שלו למפרק הירך הטבעי, עשוי טיטניום ומרכיבים אותו בפנים העצם. בשיטה זו מבצעים בסופו של דבר חתך ניתוחי קטן כך בפרוצדורה שמסבה פחות נזק לרקמות הרכות.
לרוב מי שפונים לניתוח הם מי שסובלים משחיקת סחוס, פריקה מולדת של מפרק הירך, דלקת פרקים כרונית של מפרק הירך או ממצב שמצריך ניתוח כמו לאחר שבר במפרק הירך אך כמובן שיש להגיע לפגישת ייעוץ על מנת לבחון את האופציות העומדות על הפרק להתמודדות עם הבעיה.

מה בין החלפת ברך מלאה לחלקית?

ד"ר כרדוש מבצע גם החלפת מפרק ברך חלקית או מלאה, כאשר החלפת ברך מלאה מבוצעת לרוב כאשר שניים או שלושה מתאי הדרך פגומים בעקבות שחיקת סחוס ובניתוח זה ממוחלפים חלקי הסחוס והעצם בשתלים מיוחדים ובמקרה של ניתוח החלפת חצי מפרק ברך הרלבנטיים למי שאצלו השחיקה פגעה רק בצד אחד של הברך בין אם בצד הפנימי או החיצוני שלה. ד"ר כרדוש מבצע ניתוח משקם שמטרתו לשמר חלק ניכר מהברך המקורית של הפציינט. חשוב לדעת שההחלטה האם לבצע ניתוח החלפת ברך מלאה או חלקית מתקבלת אך ורק בעת הניתוח עצמו  כאשר נבחנים מקרוב מדי השחיקה בברך. גם בניתוח זה נעשה שימוש בשתלים של חברות בינלאומיות מובילות להחלפת ברך והענקת תחושה טבעית ותנועה מקסימלית.
ד"ר כרדוש מנתח בשתי מרפאות חדישות בהרצליה מדיקל סנטר ובמרפאת אחוזת ראשונים בראשון לציון. מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ עם ד"ר כרדוש.

אוקטובר 25, 2020 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים