GoldBiz אינדקס עסקים

מודד שטח – כל מה שצריך לדעת

0

אחד הדברים החשובים ביותר לכל זוג שמתכנן לקנות דירה חדשה אשר נמצאת בבנייה זה המדידות בשטח בטרם התחלת הבנייה. באמצעות מדידות שטח אשר נעשות באמצעות מודד שטח מוסמך ומקצועי אפשר לקבל את מידות השטח המדויק להקמת המבנה במקום ובהתאם לכך להמשיך בתהליכי הקמת המבנה במקום.

מהן מדידות שטח ולשם מה יש צורך בהן?

מדידות שטח הן מדידות חשובות ביותר במיוחד שמדובר על הקמת מבנה חדש והן מתבצעות באמצעות מודד שטח מקצועי ומוסמך בתחום. המודד עצמו הוא אדם מוסמך אשר עבר הסמכה בהתאם לפקודת המידות ויש בידו הרישיון לעסוק בתחום. הוא זה שאחראי על המדידות בשטח כדי שניתן יהיה להקים את יסודות המבנה. המדידות מתבצעות באמצעות מכשור אלקטרוני אופטי אשר מאפשר למודד למדוד את הזויות, השיפועים, המרחקים והגבהים בשטח הקיים בצורה המדויקת ביותר וזאת כדי להפיק מפה גאודזית של השטח. הודות לכך מתקבלות תוצאות מהימנות ומדויקות שאיתן יכולים להמשיך בתהליך הבנייה.

כיצד מתבצעת מדידת השטח?

מדידת השטח מתבצעת בשתי שיטות עיקריות. שיטה ראשונה, באמצעות גאודזיה מסורתית, בשיטה זאת מגיע המודד מודד השטח המוסמך אל השטח הנמדד ובאמצעות מכשור אלקטרו אופטי מבצע את המדידה של פני כולו. הנתונים ממידה זאת נאספים דיגיטלית ומועברים למחשבים המרכזיים אשר אוספים את הנתונים ומנתחים אותם לאחר מכן. בשיטה השנייה, נעשית באמצעות גאודזיה לוויינית אשר משתמשת בנתונים שנאספו באמצעות לוויינים למטרת מדידת השטח וקבלת מידע על תוצאות המדידה. הנתונים נאספים ונשלחים למחשבים המרכזיים לניתוח התוצאות. את המדידה מבצע מודד שטח מוסמך ומורשה אשר מופיע ברשימת המודדים המוסמכים של מרכז מיפוי ישראל.

מודד שטח מקצועי ומוסמך זה כל מה שאתם צריכים

כדי לבצע את מדידות השטח בין שזה מדידה ראשונית או מדידות נוספות לאחר מכן, יש צורך במודד מקצועי מוסמך ומנוסה שידע למדוד את שטח המקום ולקבל את המידות המדויקות של השטח. באמצעות מודד שטח מנוסה ומוסמך אשר בעל רישיון בתחום ויודע ובעל ניסיון רב בתחום ניתן להיות בטוחים ורגועים שמדידת השטח היא בשליטה והכל מתנהל כשורה באמצעות מודד השטח.

אילו כלים עומדים לרשות מודד השטח?

הכלים שעומדים לרשות מודד שטח הן מכשור אלקטרו אופטי אשר מאפשר למדוד את הזוויות המדויקות, השיפועים, המרחקים והגבהים בשטח וכן באמצעות נתוני לוויין, וזאת כדי להשיג את הנתונים המדויקים ביותר תוך פרק זמן קצר ובזמינות גבוהה ונוחה. המערכת הממוחשבת החכמה עוזרת להזין ולנתח את הנתונים בצורה המדויקת והטובה ביותר, כך כל מה שנותר זה רק לסמן את המיקום בשטח.

הכנת תוכנית הגשה לוועדה המקומית לתכנון בנייה לקבלת היתר בנייה

הכנת גרמושקה היא למעשה הכנת תוכנית הגשה לוועדה המקומית לתכנון בנייה. תוכנית זאת מוגשת כדי לקבל היתר בנייה. הגרמושקה כוללת מסמכים שונים הכוללים: מפות, תוכניות עבדוה, מפות טופוגרפיות ועוד. מסמכים אלה כוללים את כל הידע שהאדריכל צריך כדי להכין תוכנית בנייה ולסמן את השטח וכן להכין אותו לרישום. באמצעות המפה הטופוגרפית ניתן לתעד את תנאי השטח הקיימים, שיפועים, מישורים, קווי מתאר חריגים ועוד. נתונים אלה חשובים משפיעים על תוכנית הבנייה ועל צורת המבנה ומיקומם של יסודות וכלונסאות וכן מיקום עמודי וקירות תמך וחלונות מרפסות הדירה. הכנת גרמושקה זאת היא חלקה מעבודתו של מודד השטח המוסמך ומצריכה ניסיון רב ודיוק.

מאי 24, 2021 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים