GoldBiz אינדקס עסקים

כל מה שצריך לדעת על שתלים דנטליים

0

אם אתם עומדים בפני הליך השתלת שיניים, כדאי להגיע מוכנים, ולהכיר את סוגי השתלים השונים. השתלים הדנטליים משתנים זה מזה במספר מאפיינים, ועל הרופא המטפל לדעת לבחור את סוג השתל בהתאם למצב הפה. רבים אשר סובלים מבעיות שיניים מספרים על הקושי לחייך. היום בזכות עולם ההשתלות המתפתח, ניתן להשתיל מערכת שיניים שלמה, שתהיה פונקציונלית, פרקטית וכמובן אסתטית.

עולם השתלות השיניים הולך ומתרחב בשנים האחרונות, כאשר הטכנולוגיה בתחום משתכללת עם הזמן, וההליך הופך לפחות מסובך ופחות כואב. בעבר השתלת שיניים הייתה הליך יקר ומפרך, והמטופלים היו נדרשים להגיע לטיפולים כל כמה חודשים עד להשלמת ההשתלה, וזמן ההחלמה בין טיפול לטיפול היה ארוך. היום בזכות התפתחות התחום, ניתן להגיע לתוצאות מהירות יחסית בקלות.

ממה עשוי שתל דנטלי?

שתלים דנטליים משמשים כבסיס עליו יונח הכתר הקבוע. שתל דנטלי עשוי ברוב המקרים מסגסוגת של טיטניום, חומר שנצמד בקלות לעצם. כאשר השן הטבעית נושרת, נדרשת השתלה של השן החדשה, ותחילה יש למקם תחילה את השתל הדנטלי. חשוב לציין שהתחזוקה של השתלים חייבת להיות מוקפדת כפליים – יש להקפיד לבקר אצל רופאת שיניים, ולהשתמש בתכשירים דנטליים כדוגמת מי פה וחוט דנטלי.

מה יכול להשפיע על סוג השתלים שיבחר?

מיקום ההשתלה של השן הוא אחד הפקטורים שישפיעו. כך למשל הלסת התחתונה והלסת העליונה ידרשו סוג אחר של שתלים. דבר נוסף שמשפיע הוא מבנה הלסת, וכמובן "עם מה יש לעבוד" – מה בסיס העצם הקיים. בחלק מהמקרים המינימום ההכרחי להשתלה לא נמצא, ואז הרופא המטפל יבחר בשתלים המתאימים למצב המאתגר.

אילו סוגי שתלים קיימים?

  • שתל בעל מבנה ישר – שתל בעל מבנה ישר יתאים ללסת רחבה וישרה, בעוד שתל מתכנס יתאים ללסת צרה יותר.
  • שתל צילנדרי דמוי בורג הוא אחד השתלים הפופולריים ביותר בעולם השתלת השיניים, זאת בזכות אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו.
  • שתל דיסק – במקרים בהם לא קיימת עצם מינימלית להשתלה, הרופא המשתיל יבחר ברוב המקרים בשתל דיסק, שמסייע להשתיל את השן למרות המחסור בעצם.
  • שתל רחב וארוך – השתל מקשר את העצם לשתל באופן יותר נרחב.

התמודדות עם מגבלות במערכת הפה

קיימים מספר אתגרים שיכולים לעמוד בפני רופא השיניים, הסינוס המקסילרי שממוקם בלסת העליונה, והעצב המנדיבולרי בלסת התחתונה. במערכת הפה קיימים לא מעט עצבים, שעלולים להתקרב אליהם במהלך הליך השתלת השיניים. שימו לב שאתם מפקידים את הפה שלכם בידיים הנכונות. עבודה לא זהירה בסמוך לעצבים עלולים לגרום לשיתוק או תחושת נימול. כדי להימנע ממצבים לא נעימים, בחרו ברופא מקצועי, בעל ניסיון בהשתלת שיניים, גם כאלה מורכבות ביותר.

"אול און פור"

במהלך הבירורים לקראת השתלת השיניים, בטוח שמעתם את המונח אול און פור. מדובר בשיטת טיפול הכוללת השתלה של ארבעה שתלים דנטליים, עליה מונחת מערכת שיניים שלמה. השיטה החדשנית מבטיחה השתלה יחסית מהירה ופשוטה, כאשר לא נדרשים להשתיל שן אחר שן, אלא מערכת אחת קבועה שמושתלת כמקשה אחת. המפתח לצלוח את הליך השתלת השיניים בשלום הוא לערוך מחקר בטרם ההשתלה, ולבחור במרפאה מקצועית בעלת ניסיון בתחום.

מאי 24, 2021 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים