GoldBiz אינדקס עסקים

לנהל עסק ביעילות ולחסוך? זה אפשרי

1

החברה הישראלית בכלל והשוק המקומי בפרט מאופיינים בקושי להתנהל באופן יעיל וחסכוני. למעשה, עסקים קטנים וגדולים כאחד נאלצים להתמודד מידי יום עם אשראי חונק וקושי בתזרים מזומנים, מוצאים את עצמם מתקשים לחסוך ולהרוויח, ובסופו של דבר רבים מהם אף קורסים ופושטים את הרגל. לכן, חשוב לדעת שניתן בהחלט לייעל את אופן ניהול העסק, ולהגיע למצב בו חוסכים, מרוויחים וצומחים. זאת, בעזרת תכנון מסודר ונכון של תקציב העסק, הוצאותיו והכנסותיו, ניהול נכון ושימוש באמצעי שיווק יעילים וזולים.

 

ניהול ההון החוזר

ניהול ההון החוזר שנותר בעסק, לאחר הורדת כל ההוצאות וההתחייבויות השוטפות שלו, מהווה את הבסיס להתייעלותו. הגדלת ההון החוזר אפשרית להשגה מספר אמצעים:

222

  • החזקת מלאי מינימאלי הנחוץ לתפקודו של העסק.
  • הארכת תקופת האשראי מול ספקים, ומנגד קיצורו מול לקוחות.
  • ניהול יעיל, עקבי והחלטי של גביית חובות מלקוחות.
  • ניהול זהיר וקפדני של סיכוני אשראי שונים.
  • במידה ותזרים המזומנים נמוך, יש לבחון דחייה של פרויקטים והשקעות חדשות.

 

ניהול מקורות מימון לעסק

יש להיות ערים בכל עת למצב ההלוואות הניטלות מהבנקים, ובמידת הצורך לדחות או לשנות את פריסת ההחזרים. אן עולה הצורך בסיוע נוסף מהבנק יש לפנות אליו עם תוכנית עסקית מסודרת ובסיוע של יועץ פיננסי מטעמכם. כמו כן, כדאי לבדוק אפשרות לקבלת סיוע מקרנות ממשלתיות או ממקורות אחרים, או הכנסתם של שותפים לעסק.

 

לחסוך בהוצאות

ניהול נכון של הוצאות העסק מתחיל ברישום מסודר ומאורגן. הרישום יאפשר לזהות הוצאות שוטפות וחד פעמיות מיותרות ולהימנע מהן. לאחר מכן, יש לבחון את ההוצאות השוטפות הגדולות של העסק ולבדוק כיצד ניתן להוזילן, ובהמשך לבצע את הבדיקות הללו על שאר הוצאות העסק. חשוב לציין כי חסכון בהוצאות הקשורות לכוח אדם ושכרו יש לבצע ברגישות ובהקפדה יתרה. כמו כן, עסקים קטנים יכולים לחסוך בעלויות החזקת משרד על ידי עבודה מהבית, ופנייה לשירותי משרד וירטואליים המספקים מענה טלפוני ללקוחות וחוסכים באופן ניכר בהחזקת שירותי מזכירה. מעבר לכך, רשת האינטרנט מציעה בימינו לבעלי עסקים גם שירותי ענן המפחיתים את עלויות ההחזקה של מערכות מחשוב מורכבות. השירותים כוללים גם סליקת אשראי ברשת האינטרנט, ואף קבלת שירותי מרכזיות וירטואליות.

 

חיסכון בעלויות השיווק

אחת ההוצאות הגדולות של עסקים קשורות בפרסום ושיווק, מה שמעלה באופן ניכר את מחירי שירותיהם או מוצריהם. חשוב לדעת שבימינו קיים מגוון רחב של אמצעים אפקטיביים וחסכוניים לשיווק וקידום עסקים, הכולל בין היתר:

  • שירותי טלמיטינג – מדובר בשירותים מקצועיים לתיאום פגישות בין לקוחות פוטנציאליים לנציגי ואנשי המכירות של העסק.
  • מכירות דרך אתר ברשת האינטרנט ורשתות חברתיות.
  • סיוע בתוכניות שותפים למכירת מוצרי ושירותי העסק, המבוססות על עמלות רק תמורת מכירות.
  • השכרת שירותי נציגי מכירות חיצוניים מקצועיים עבור עסקים.
פברואר 17, 2015 |

תגובה אחת על “לנהל עסק ביעילות ולחסוך? זה אפשרי

  1. גלית גוב הגיב:

    בעלי מנהל עסק קטן, כשרק פתחנו את העסק היה לנו מאוד קשה לתחזק אותו מבלי להיכנס לחובות, אבל ייעלנו תהליכים וכעת אנחנו מצליחים יותר טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים