GoldBiz אינדקס עסקים

מדריך מקוצר לחסכון פנסיוני: ביטוח מנהלים בהתאמה אישית

1

ביטוח מנהלים מיועד למנהלים ולעובדים שכירים ומשלב בין חיסכון פנסיוני לגיל הפרישה עם הבטחת מקדמים מגיל 60 ואילך לכיסוי ביטוחי במקרה פטירה מוקדמת ואובדן כושר עבודה. עצמאים יכולים להצטרף למסלול ביטוח מנהלים ייעודי. חשוב לבחור בביטוח מנהלים המותאם לצרכי ולמאפייני המבוטח וגילו, המאפשר למבוטח לבחור את רמת הסיכון המועדפת לכספי החיסכון הפנסיוני וגמישות בבחירת סכום הכיסוי הביטוחי למקרה מוות. ביטוח מנהלים הוא חוזה הנערך בין המבוטח לחברת הביטוח ויש לחוזה יתרונות רבים לעובד ולמעסיק.

מהו ביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הינו אחד מאפיקי החיסכון הפנסיוני בישראל אשר מיועד לתשלום קצבה חודשית בהגיע המבוטח לגיל הפרישה. בנוסף, ביטוח מנהלים כולל מרכיב ריסק, ביטוח חיים, ובהתאם לביטוח הנבחר ניתן להוסיף גם ביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח מנהלים מציע גמישות וניתן לבחור את מרכיבי הביטוח השונים בהתאם להעדפותיו ולמאפייניו האישיים של המבוטח.

פוליסת ביטוח

כאמור, ביטוח מנהלים הוא חוזה בין חברת הביטוח למבוטח. מרבית תנאי החוזה נקבעים מראש ולא ניתנים לשינוי ולכן אם חברת הביטוח מעוניינת להעלות את הפרמיה בעבור כיסוי ביטוח החיים היא רשאית לעשות זאת רק למבוטחים חדשים. חברת הביטוח נושאת בסיכון הביטוחי והמבוטח משלם לחברת הביטוח פרמיה חודשית עבור הכיסויים השונים בביטוח. במקרה מוות של המבוטח משלמת חברת הביטוח את הסכום למוטבים של המבוטח, בהתאם לקביעתו בחוזה. במקרה של אובדן כושר עבודה תשלם חברת הביטוח קצבה חודשית כחלופה למשכורתו, ובכפוף לתנאי הפוליסה.

לביטוח מנהלים יתרון חשוב בהשוואה לאפיקי חיסכון פנסיוניים אחרים מאחר ותשלומי הפנסיה אינם מושפעים משינויים בלוח תוחלת החיים, ובמעמד החתימה על החוזה נקבע מקדם מבטיח תוחלת חיים. יש לציין כי המקדם יכול להשתנות לכלל המבוטחים בכפוף לאישור הממונה על שוק ההון והביטוח.

ניהול השקעות בהתאמה אישית

יש לציין כי כל אדם מביט קדימה ומתכנן את עתידו באופן שונה ולכן חשוב לבחור ביטוח מנהלים המאפשר חיסכון לפנסיה בהתאמה אישית. כדאי לדעת כי ביטוח מנהלים בשיטת הפניקס נחשב לפורץ דרך ומציע אפשרות למקסם את ביצועי ההשקעות לטווח רחוק בהתאמה מושלמת לטעמי ההשקעה שהמבוטח בוחר וכמו כן התיק הפנסיוני מנוהל באופן אישי ולא קבוצתי. כך הרכב הנכסים מותאם למאפייני המבוטח ונבחר על פי רמת הסיכון העדיפה על ידו ובהתאמה לגילו.  

בחירת מודל הקצבה

לאחר הרפורמה בענף הפנסיה יכול מבוטח בהגיעו לגיל 60 לבחור במודל הקצבה המתאים עבורו כמו תשלום לכל חייו עם או בלי מינימום תשלומים ומי שמקבל קצבה הגבוהה מ- 3,850 ₪ רשאי להוון את היתרה ולקבלה בסכום חד פעמי.

גמישות בבחירת סכום הביטוח במקרה מוות

ביטוח מנהלים מקנה הכנסה חודשית מתמשכת לבני משפחות של המבוטח במקרה ונפטר. יש גמישות בבחירת סכום הביטוח למקרה מוות וניתן לקבל קצבה או סכום חד פעמי. כיסוי ביטוח למקרי פטירה ניתן להתאמה אישית לבחירתו של המבוטח ומאפשר לו לקבוע סכום קבוע המהווה נגזרת של מספר המשכורות או לבחור באפשרות של הגנת הכנסה- הכנסה למשפחה בסכום יורד או קבוע.

למידע נוסף בפייסבוק של חברה לביטח הפניקס

ינואר 13, 2015 |

תגובה אחת על “מדריך מקוצר לחסכון פנסיוני: ביטוח מנהלים בהתאמה אישית

  1. מאור אלדימרי הגיב:

    לפני שהתחלתי לעבוד בחברה שלי התעקשתי איתם מראש כתנאי לתעסוקה שיעשו לי ביטוח מנהלים בהתאמה אישית
    וכך היה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים