GoldBiz אינדקס עסקים

ארונות לוקרים למוסדות אקדמיים

0

בין פתרונות האחסון אותם ניתן למצוא כמעט בכל מוסד אקדמי הן בארץ והן בעולם הם ארונות לוקרים. במאמר הבא נציג את היתרונות הרבים ואת השימושים השונים של ארונות לוקרים בבתי ספר יסודיים, תיכונים, מכללות, אוניברסיטאות וכדומה.

 

מתחילים מהקטניםארונות לוקר לבתי ספר יסודיים

עד לפני עשור בערך, ילדים היו סוחבים לבית הספר היסודי משקלים לא הגיוניים על הגב ועדיין יש מקום לשיפור שכן לא בכל בתי הספר היסודיים בארץ מותקנים ארונות לוקר. משפטים כמו ״התיק יותר גדול ממך״, ״איך אתה סוחב את המשקל הכבד הזה״ היו מתפזרים מצד הגדולים, אך היום יש פתרון המסייע ליצור סביבת לימודים בריאה יותר לצד תנאי לימוד טובים וככל שהשנים עוברות, עוד ועוד בתי ספר יסודיים מצטרפים למהפך. אין סיבה שילד בכתה א׳ יסחוב על גבו כמות גדולה כל כך של ספרים ומחברות. ארונות לוקרים מאפשרים לילדים בבית הספר היסודי להשאיר את רוב ספרי ומחברות הלימוד בבית הספר ולקחת הביתה רק את המקצועות הרלוונטיים להם להכנת שיעורי בית או ללימוד למבחן. כך הילד שומר על גבו ועל גופו שכן אין לשכוח כי ילדים נמצאים בתהליך גדילה עד גיל 18 וסחיבת משקלים כאלה יום אחרי יום עלולה בטווח הקצר והארוך לפגוע בתהליך זה.

 

ארונות לוקרים לחטיבות הביניים והתיכונים

ככל שהשנים עוברות הלימודים הופכים מורכבים יותר, הספרים הופכים עבים יותר והמחברות כבדות יותר. ילדים שנמצאים בכתות מתקדמות ועוד רגע מתחילים להתכונן למתכונות ולבגרות שיקבעו את עתידם המקצועי נעזרים בארונות לוקרים בכדי ליצור לעצמם סביבה לימודית נעימה ונקייה יותר הן בבית והן בבית הספר. ברגע שהתלמיד יכול להשאיר את מרבית החפצים שלו בתא הלוקר, הראש שלו פנוי והוא יודע שבאותו יום שהוא מסיים ללמוד הוא לוקח רק את החומר הלימודי עליו הוא צריך לעבור בבית, מה שמשאיר לו המון זמן ומקום להתעסק עם דברים אחרים. ארונות לוקרים המוצבים בחטיבות הביניים והתיכונים למעשה חוסכים לתלמיד הממוצע זמן, מקום ומאפשרים לו ללמוד טוב יותר ויעיל יותר.

 

ארונות לוקרים במכללות ובאוניברסיטאות

כאן הצורך בארונות ובתאי לוקרים מתחלק לשניים:

  1. ארונות לוקר לכל סטודנט- אותו צורך שקיים בגילאים מוקדמים יותר, לסחוב כמה שפחות.
  2. ארונות לוקר בספריות – כמעט בכל ספרייה גדולה הן במכללות והן באוניברסיטאות הפזורות ברחבי הארץ יש ארונות לוקרים המאפשרים לסטודנט להניח את התיק והחפצים האישיים בכניסה לספרייה. אותם ארונות מצד אחד מסייעים למוסד האקדמי להיות בפיקוח מלא על כמות הספרים שנכנסת ויוצאת מהספרייה ומצד שני להבטיח כי מתקיימת בחלל הספרייה סביבה לימודית שקטה ונעימה ללא טלפונים סלולאריים. גם הסטודנט אשר משאיר את חפציו האישיים בכניסה לספרייה נכנס אליה בראש נקי ושקט, מה שמאפשר לו להיות מרוכז הרבה יותר ונינוח.
פברואר 13, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים