GoldBiz אינדקס עסקים

דרכי טיפול בציפורן חודרנית ברגל

0

מהי ציפורן חודרנית ברגל?

ציפורן חודרנית ברגל מתארת מצב שבו קצות הציפורן חודרים לתוך העור בבוהן או במספר בהונות וגורמים לתחושת כאב עז ואי נוחות. אלפי ישראלים סבלו מהבעיה בשלב כזה או אחר בחייהם, כתוצאה מגזירה לא נכונה של הציפורניים או הפעלת לחץ חדה ופתאומית על האזור. קיימות סיבות נוספות להיווצרות ציפורן חודרנית ברגל, למשל מצבים רפואיים כגון סכרת, פעילות חריגה של בלוטת התריס או בצקות בכף הרגל. כמו כן, היגיינה רעועה וחוסר אוורור של כפות הרגליים יכולים גם הם לגרום לבעיה. התסמינים הנפוצים ביותר של ציפורן חודרנית הם כאב עז, אודם ונפיחות של האזור. התופעה יכולה להוביל למספר בעיות, כשהקלה ביניהן היא קושי וחוסר נעימות בעת נעילת נעליים סגורות, ועד למצבים רפואיים חמורים יותר כמו התפתחות זיהום שעלול לסכן את הבוהן כולה. אך לפני שאתה ממהר לזרוק כל נעל סגורה שבארונך ופוצח בשגרת היגיינה קיצונית, אפשר לעצור ולהירגע. גזירה נכונה של ציפורני הרגליים, הקפדה על היגיינה וביקורים קבועים אצל הפדיקוריסט הקרוב יכולים לסייע בשמירה על כף רגל בריאה. בנוסף, הטיפולים הקיימים כיום משוכללים וחדישים מאי פעם, ומאפשרים חזרה מהירה ביותר לשגרה, מבלי חשש להישנות הבעיה.

מהם הטיפולים המוצעים לבעלי ציפורן חודרנית ברגל?

  • טיפול ביתי למצבים קלים יחסית– אם הבעיה לא הרחיקה לכת והכאב לא משמעותי במיוחד, ניתן לטפל בציפורן החודרנית ברגל גם בנוחות של ביתך. השרייה במים חמים עם תכשירים שונים שניתן למצוא בכל בית מרקחת וחבישה עם אנטיביוטיקה במידת הצורך יכולים להקל על חוסר הנוחות ולשפר את המצב פלאים. בנוסף, מומלץ לנעול נעליים פתוחות ומאווררות במידת האפשר, כדי להקל על הכאב ולשמור על ניקיון הרגל. החיידקים הפועלים מעדיפים אזורים לחים וחמים, ולכן נעילת סנדל או כפכף מאוורר תמנע את היווצרותם ותעכב את התרבותם.
  • ניתוח מהיר ולא פולשני- אם הכאב קשה יחסית ומפריע מאוד לשגרת היומיום, ניתן גם לקבוע ניתוח קצר לפתרון הבעיה. הניתוח אורך מספר דקות וכולל הרמה של קצות הציפורן החודרות בלבד. זאת כמובן בניגוד לניתוחים בעבר, שכללו הרמה של הציפורן כולה, תהליך שגרם לכאב רב ודרש זמן התאוששות והחלמה ארוך. בנוסף להרמת הציפורן, הניתוח יכלול גם טיפול לייזר מזערי, שימנע את המשך גדילת הציפורן באזור הבעייתי.
  • המסה- בעבר הייתה אפשרות להמסת הציפורן באמצעים כימיים שונים. טיפול זה אמנם היה כואב פחות מהרמת הציפורן המסורתית, אך התוצאה הסופית הייתה פחות מוצלחת והציפורן החדשה שהייתה גדלה במקום הייתה בעלת תכונות ומראה שונים, בעיה אסתטית שהפריעה למטופלים רבים. אמצעים כימיים אלו לא זמינים בישראל כיום.

האם צריך לחשוש כשמופיעים כאבים?

אין סיבה להילחץ, שכן הקפדה על היגיינה סדירה, אוורור הרגל, נעילת נעליים נוחות ולא לוחצות וביקורים סדירים אצל פדיקוריסטים יוכלו להבטיח ברוב המקרים את בריאות כף הרגל. אם בכל זאת נתקלת בכאב, אדמומיות או מוגלה באזור ציפורני כף הרגל, מומלץ לפנות לרופא עור או פודיאטריה לאבחון ובדיקה.

יולי 26, 2016 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים