GoldBiz אינדקס עסקים

חוקי תעבורה – כיצד הם תורמים להרתעה?

0

שינויים רבים בוצעו בחוקי התעבורה בישראל בכל הנוגע לדרך שבה עלינו לנהוג על הכביש. הרי כולנו מודעים לכך שעלינו לנהוג בזהירות, לשבת מאחורי ההגה כשאנו מרוכזים ועירניים, לחגור חגורת בטיחות, להימנע משתיית משקאות משכרים, לעצור באדום, לעצור בתמרור עצור, להיות אדיבים ובכל זאת לא נראה כי כמות תאונות הדרכים בישראל יורדת משנה לשנה. אם בעבר נהג שהיה מבצע עבירת ׳פגע וברח׳ יכול היה להיענש בעונש מקסימלי של 9 שנות מאסר, היום החוק מאפשר ענישה מקסימלית של 14 שנות מאסר. לטענת עורך דין תעבורה שי גלעד השינויים בחקיקה לא מועילים לתהליך של הרתעה. אנו עדים דרך החדשות לאינספור מקרים של נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, תאונות פגע וברח אשר הורסות חיים של משפחות שלמות.

השאלה אותה עלינו לשאול את עורכי הדין לתעבורה היא מדוע ענישה זו איננה מרתיעה אנשים שנקלעים למצב של תאונה להגיש עזרה לאדם בו פגעו?. האם מדובר בעניין חינוכי? האם מדובר באחריות אותה עלינו לקחת כחברה?

עורך דין תעבורה עונה עלה שאלות הקשות הללו

ובכן, ברגע שאדם נמצא במצב של תאונה כזו, המחשבה הראשונה שעולה לראשו היא איננה מהו העונש המקסימלי שאני יכול לקבל במידה ואברח מהמקום…קמפיינים חברתיים, אינספור כתבות בעיתונות ובחדשות הטלוויזיה, שיחות של היומיום בבתי קפה ועדיין ההרתעה לא תופסת מקום בתודעת הציבור. אנשים רבים שנמצאים במצב של תאונה בכלל חושבים האם אני איתפס על ידי המשטרה או שמא אוכל לברוח בלי שאף אחד לא יתפוס אותי ולכן עניין הענישה לטענת אותם עורכי דין לתעבורה לא נכנס לתודעת הציבור.

ומה לגבי נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

כמעט כל נהג יודע שכאשר הוא נמצא בסיטואציה של נהיגה ושוטר עוצר אותו, במידה והוא מסרב להיבדק בדיקת ינשוף, דינו כדין אדם שיכור ולכן הוא צפוי לפסילת רישיון הנהיגה במשך שנתיים בפועל. אז למה בכל זאת נהגים רבים מסרבים להיבדק למרות שהם טוענים שלא שתו אלכוהול? לצערנו כל עורך דין לתעבורה מייעץ ללקוחותיו להתנהג בצורה אחרת ולכן יש המון שאלות קשות בנושא שלא תמיד יש אליהן תשובה. אולי עוד מקום למחשבה. עורכי דין לתעבורה מייעצים כאחד: אם היה וכאשר נקלעתם למצב של תאונה, אל תברחו מהמקום, נשמו כמה נשימות עמוקות, נסו להתחבר לסיטואציה, הגישו עזרה ראשונה, אם צריך קראו לאמבולנס ולמשטרה ותראו איך הכל מתנהל בצורה הרבה יותר הגיונית ושפויה, תאונות קורות.

 

מחפשים עורך דין שעוסק בענייני תעבורה? כנסו לאתר של משרד לויתן פאלוך: http://www.tahavura.co.il/

ינואר 25, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים