GoldBiz אינדקס עסקים

כיצד מתמודדים עם אטופיק דרמטיטיס?

0

אחת המחלות הנפוצות ביותר אצל תינוקות וילדים עד גיל שלוש היא אסטמה של העור, המוכרת גם בשמה המדעי – אטופיק דרמטיטיס. אסטמה של העור היא מחלה כרונית המלווה בתחושת גרד, בפריחה ובקשקשים. כדאי לדעת כי מאות אלפי אנשים בישראל סובלים מהמחלה, ביניהם גם מבוגרים, אך לרוב סובלים ממנה פעוטות וילדים קטנים. עם זאת, במקרים רבים המחלה חולפת מאליה עד גיל שלוש, ובשנים האחרונות ניתן למצוא מגוון טיפולים יעילים למחלה, לא רק באמצעות מתן תרופות.

תסמיני אסטמה של העור

ברוב המקרים קל לזהות את תסמיני המחלה לפי מראה העור: ניתן לגלות סימני פריחה המלווה בקשקשים ובתחושת גרד עזה. ראוי לציין כי אנשים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס אינם מתגרדים כל הזמן, מאחר שהמחלה מתפרצת בתקופות שונות, ולרוב מתפרצת גם בדרגות שונות.

המחלה מלווה בתגובה אלרגית עם תסמינים כמו פצעים בגוון אדום עם מוגלה, גירוי בעור באזורים שונים בגוף, גרד טורדני ועור יבש עם קשקשים. המחלה מתפרצת בעיקר באזורים כמו מפרקי הגוף, הצוואר, קפלים פנימיים באזור הגפיים העליונות והתחתונות, ולעתים גם באזור הפנים והעיניים.

אסטמה של העור נגרמת כתוצאה מבעיות בפעילות מערכת החיסון של הגוף, עקב עלייה ברמת נוגדן הגורם לתגובה אלרגית בעור. כדאי לדעת כי אם אחד ההורים סובל מהבעיה, קיים סיכוי של 50% כי ילדיו יסבלו מאסטמה של העור. אם שני ההורים סובלים מהמחלה – הסיכון גבוה יותר, ועומד על כ- 80%.

דרכי טיפול ומניעה

כדי לשלוט בתסמיני המחלה, יש להקפיד על לחות קבועה של העור באמצעות קרם לחות העשוי מרכיבים טבעיים או בעזרת קרם לחות רפואי. אין להשתמש בקרמים עם חומרי בישום וריח, מאחר שאלה עלולים לגרום להחרפת הבעיה ולתחושת גרד עזה בעור. לכן, מומלץ להשתמש בקרמים עשירים בלחות ובשומן: שמן קוקוס, שמן זית, חמאת קקאו וכיוצא באלה. כמו כן, יש להקפיד על תזונה נכונה ובריאה ולשלב בתפריט היומי דגנים מלאים, ירקות ירוקים כמו פטרוזיליה, ברוקולי וכרוב, אגוזים וזרעים העשירים בחומצות שומן בריאות.

חשוב להרחיק מסביבתו של החולה באסטמה של העור גורמים העשויים לעורר אלרגיה בעור. מומלץ לבצע אבחון אלרגיות מקיף, ובהתאם לתוצאות האבחון להרחיק מהסביבה גורמים כמו אבק (ככל הניתן), סבונים מסוג בעייתי, בגדים ומצעים מבד סינטטי, דשא, קרמים עם חומרי בישום וריח וכן הלאה.

חשוב לציין כי במצבים מסוימים מומלץ לקבל טיפול תרופתי כדי למנוע החרפה של המחלה וכדי להקל את סבלו של החולה. יש מגוון תרופות לאטופיק דרמטיטיס, ביניהן משחות אנטיביוטיות ומשחות עם סטרואידים. כמו כן, ישנה אפשרות לטיפול סיסטמי עם אנטיביוטיקה ואפשרות לטיפול בפוטותרפיה.

עם זאת, הטיפול היעיל ביותר הוא באמצעות רפואה מונעת, שמירה על היגיינה גבוהה, קרם לחות מתאים, הפחתת מתחים נפשיים, תזונה נכונה ובריאה ושמירה על לחות העור.

דצמבר 1, 2016 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים