GoldBiz אינדקס עסקים

כך תיפטרו מחפצים לא נחוצים בבית

0

בחיים המודרניים אנו עשויים לשים לב לכך שצברנו במרוצת השנים ערב רב של חפצים – והרבה יותר מדי מהם. יחד עם זאת, פעמים רבות נדמה לנו שאנחנו זקוקים לכל אחד מהם. תוך מספר שנים של אגרנות ניתן לגלות שכל הבית מלא בגדים שכבר איננו לובשים, מתנות שקיבלנו ואין לנו צורך בהן, חפצים שהועברו אלינו מקרובי משפחה ומחברים וכן הלאה. אך השאלה שעוצרת רבים מלפנות את הבית מחפצים מיותרים היא: מה לעשות איתם? להלן מספר אפשרויות שעומדות בפניכם ועשויות להוות פתרון מהיר ויעיל.

העברה לרוכלים בשוק הפשפשים

כידוע, פריט שהוא זבל עבור אדם אחד יכול להיות האוצר של אדם אחר. כך, הרבה דברים שאנו רואים בשוק הפשפשים עברו מאנשים שלא מצאו להם שימוש – ובאותה המידה גם אתם יכולים להציע את החפצים שלכם לרוכלים. אם יש בהם ערך כלשהו, אתם אפילו עשויים להרוויח כמה שקלים. יחד עם זאת, פעמים רבות הטובה שהרוכל עושה בכך שהוא בא ומוביל את החפצים בעצמו כבר מצדיקה את הפעילות המדוברת.

להזמין אלטעזאכן

גם אם עבור כולנו האלטעזאכן הוא מושג מהעבר הרחוק, רבים מאיתנו עדיין שומעים אותו מדי פעם בשכונות השונות. כך, בפעם הבאה שהרכב יעבור במקום, צעקו לעברו והציעו את החפצים שאתם מעוניינים לשחרר מחייכם. מדובר בפעילות שדומה לסעיף הקודם, אך אם "תתפסו" את האלטעזאכן (ביטוי ביידיש, שמשמעותו חפצים ישנים), אתם עשויים לחסוך לעצמכם זמן יקר. בעידן האינטרנט, ניתן להזמין אלטעזאכן בקלות לאחר חיפוש מהיר בגוגל. בניגוד לעבר, כבר אין צורך לחכות שהוא יעבור ברחוב.

למסור לעמותות

אפשרות נוספת להיפטר מהחפצים שלכם היא למסור את החפצים שכבר אינם דרושים לכם, אך שמורים במצב טוב לשימוש, היא תרומה לעמותות השונות. לדוגמא, ברשות אנשים רבים נשארים חפצים מהתקופה בה ילדיהם היו קטנים, וניתן למסור אותם לעמותות המסייעות למשפחות נזקקות ולאימהות חד-הוריות.

מיחזור

כמעט כל דבר ששוכב לכם בבית עשוי להתאים לסוג מיחזור כלשהו, כיוון שהיום ניתן למצוא מיחזור לבגדים ואפילו למכשירי חשמל. כך, באמצעות סידור הדברים בערמות המתאימות למיחזור מסוגים שונים – ניתן לפנות אותם מביתכם תוך שמירה על איכות הסביבה, מתוך תחושת שליחות ובידיעה שעשיתם מעשה טוב.

מכירה באיביי

לבסוף, אם לא הצלחתם להזמין אלטעזאכן, החפצים שלכם אינם מתאימים למיחזור ואין ביקוש להם בעמותות משום שאינם פריטים חיוניים (למשל – אוספים שונים שכבר אינכם צריכים), אתם עשויים למצוא קהל הרבה יותר נלהב בעולם האינטרנט. איביי נועד להעביר חפצים שאנשים אינם צריכים לאחרים, לכן ניתן למצוא את הקהל המתאים ביותר ולמכור לו את המוצרים שלכם – גם לפנות את הבית וגם להרוויח.

ינואר 11, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים