GoldBiz אינדקס עסקים

מהנדסים – מה הם עושים?

0

בעבר התואר מהנדס התייחס למהנדס צבאי שעסק בפיתוח של ביצורים ואמצעי לחימה משוכללים. החל מהמאה השמונה עשרה מהנדסים החלו להיות מעורבים גם במטרות אזרחיות ומאז תחומי התמחותם מוגדרים כהנדסה אזרחית. בשל התפתחות הטכנולוגיה במאה האחרונה, התפלג מקצוע ההנדסה למספר ענפים ותתי ענפים, כמו מהנדסי בניין, מהנדסי חשמל, מהנדסים אלקטרוניים, מהנדס חקלאי, מהנדס אזרחי ועוד.

מהנדסים על תחומי ההתמחות השונים

הנדסת מבנים זהו תחום רב השפעה, גדול, מוביל ומתקדם בתחום ההנדסה האזרחית . מהנדסי בניין הם האחראים על חוזק החומרים, על חוזק המבנה, על יציבותו ועל עמידותו בעומסים המופעלים עליו. מהנדסי בניין מתמחים בתכנון השלד של מבני מגורים, מבנים ציבוריים, אולמות, מחסנים, מבני תעשיה, בניית גשרים, מגדלי מים ועוד. מהנדסים העוסקים בתחום הנדסת מבנים אינם פועלים לבד. הם עובדים עם צוות השותף בתכנון כמו אדריכלים, מעצבים, יזמים, מנהלי פרויקטים, מנהלי עבודה, מהנדסי תחבורה וממחים נוספים. בכל צוות שבו הם חברים הם המומחים המובילים.

מהנדסי תחבורה עוסקים בתחום התחבורה כמו תכנון ותפעול דרכים, תכנון התחבורה הציבורית והפרטית, הנדסת תעבורה ובטיחות בדרכים. כדי להיות מהנדס מומחה בתחום התחבורה יש לרכוש הכשרה מקצועית המורכבת  משני חלקים עיקריים, לימודי הנדסה אזרחית ומקצועות התחבורה כמו תכנון צמתים ותשתיות, תכנון אורבאני, מדעי החברה ועוד.

מהנדסים העוסקים בתחום משאבי המים עוסקים בפיתוח תשתיות עירוניות בנושא המים ובפיתוח טכנולוגיות חדישות לשמירה על משאב המים. כל הכלכלנים תמימי דעים כי במאה הבאה המים יהיו המשאב העיקרי, בדיוק כמו שהנפט היה בעבר. כבר כיום לשני מיליארד תושבי כדור הארץ אין גישה מיידית למקורות מים והתחזית היא כי שליש מהאוכלוסייה בכדור הארץ עתיד לסבול ממחסור במים. מהנדס העוסק בתחום משאבי המים יחפש דרכים חדשות וישדרג דרכים קיימות כדי להבטיח את המשך פיתוח סביבת האדם. ראוי לציין כי הטכנולוגיה הישראלית בתחום משאבי המים מפותחת מאוד ואף זכתה להיות אחת המובילות בעולם.

מיפוי וגיאו אינפורמציה הוא מדע מדויק העוסק בקביעת מיקום על פני כדור הארץ ובניתוח ועיבוד מידע מרחבי. הנדסת מיפוי וגיאו אינפורמציה מהווים את הבסיס לניהול ופיתוח התחבורה, תשתיות הבינוי, התקשורת ועוד.

איך לבחור מהנדס בניין?

מהנדס בניין הוא אחד המקצועות הפופולאריים. כל מי שבונה בית או מבנה תעשייתי ועוד, נזקק לשירותיו. את המהנדס בוחרים בשלבים הראשונים של הבנייה, מיד לאחר הגשת התוכנית ששרטט האדריכל.

כדאי לבחור מהנדס בניין לפי המלצות, במיוחד המלצות של אדריכלים. האדריכלים עובדים בשיתוף פעולה עם מהנדסים רבים, הם ידעו להמליץ על הטוב ביותר.

אפריל 3, 2015 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים