GoldBiz אינדקס עסקים

מה חשוב לכם לדעת לפני רכישת עדשות מגע עם צילינדר ?

0

בערך לשליש מהאוכלוסייה יש צילינדר, אך יחד עם זאת רבים אינם מבינים במה דברים אמורים. על כן, לפני שנסביר כיצד ניתן להתאים נכונה עדשות מגע, נעצור ונציין שצילינדר אינו מחלה אלא ליקוי אופטי. ליקוי אופטי מסוג זה נגרם עקב קימור בלתי אחיד של העדשה או של הקרנית. באופן שכזה מוקד ההסתכלות מורכב משני מיקומים שונים, עובדה שמובילה לראייה מטושטשת הן מקרוב והן מרחוק. עם זאת, טוב לדעת שעבור בעיית הצילינדר ניתן למצוא מגוון פתרונות, כאשר חלקם מצריכים התערבות פולשנית כגון ניתוח לייזר וחלקם מסתפקים בעזרים משלימים כגון משקפיים או עדשות מגע.

הסוג הנכון

רבים מהאנשים בוחרים בפתרון של עדשות מגע עם צילינדר, ולו רק משום שמדובר בפתרון אסתטי שפותר את הבעיה. עם זאת, בטרם תמהרו לרכוש עדשות מסוג זה, יש לעצור ולבחון מספר פרטים לקראת הרכישה. ראשית יש לדעת שבטריטוריית העדשות ניתן למצוא ארבעה סוגים עיקריים. מכאן שיש עדשות מגע רכות וחד פעמיות, יש עדשות מגע קשות ונושמות, יש עדשות מגע מולטיפוקל ויש עדשות מגע שמיוצרות מסיליקון הידרוג'ל. עם זאת, רק סוג אחד של עדשות מתאים עבור מי שיש לו צילינדר. הסוג הזה הוא עדשות מגע קשות ונושמות.

חודשיות לצד יומיות

עדשות מגע קשות ונושמות עשויות מחומר יחסית קשיח, ויחסית לעדשות אחרות הן גם יותר קטנות. העובדה שהחומר קשיח מאפשרת לחמצן להגיע לעין, כך שהעין נושמת. עם זאת, אופציה זו בעיקר אידאלית עבור צילינדר גבוה ועבור מגוון מחלות עיניים נוספות, ויש להיות מוכנים לכך שהליך ההתרגלות לעדשה שכזו עשוי להיות יותר מאתגר. עוד נציין שטעות לחשוב שרק עדשות חודשיות או קבועות מתאימות עבור בעיית הצילינדר, אלא כיום בזכות התפתחות הטכנולוגיה, גם ניתן למצוא עדשות מגע יומיות שמתאימות לאנשים עם צילינדר.

היו ערוכים לתחזוקה ראויה

בטרם רוכשים עדשות מגע עם צילינדר, יש להיות מוכנים לכך שגם עליהן יש לשמור כראוי, אחרת ניתן להסב לעין נזק. על כן, גם עדשות מסוג זה יש לשמור במחסנית נקייה שמוחלפת כל חודשיים, גם עדשות מגע עם צילינדר יש להכניס לעין בטרם מאפרים את העיניים (ולהסיר אותן בטרם מנקים את האיפור), גם עדשות מסוג זה אין לשטוף במים (על מנת להימנע מחיידקים), גם את התמיסה שלהן יש לשמור במקרר וגם כאשר רוכשים עדשות מגע מסוג זה, יש להקפיד לבקר אצל אופטומטריסט באופן תדיר, על מנת שיבחן את אופי ההתאמה.

דצמבר 7, 2016 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים