GoldBiz אינדקס עסקים

מוסכים – ידע וניסיון של מכונאי רכב

0

מוסכים – רק מכונאי רכב מקצועי ומיומן ידע לשמור על הבטיחות ועל ערך הרכב

אילו הייתה לכם בעיה גופנית, לא הייתם מחפשים את הרופא הטוב מכולם? כך גם בתחום מכונאות הרכב, כי גם לרכב שלכם מגיע את הטיפול הטוב ביותר. טיפול מקצועי ידע לשמור על הרכב, לתחזק אותו היטב, למנוע תאונות ולשמור על ערך הרכב ועל בטיחותו למשך שנים רבות. היום כדי להיות מכונאי רכב יש להשקיע מספר שנים של התמחויות בנושאים רבים ומגוונים בתחום מכונאות הרכב.

מכונאות רכב – חמישה דברים שכדאי לדעת

  • הרכבים החדישים של המאה עשרים ואחת מגיעים מצוידים במערכות מודרניות וממוחשבות. כדי להעניק לכל סוג של רכב את הטיפול המתאים יש צורך בהתמחויות ובהשתלמויות תקופתיות. לפני שאתם בוחרים מכונאי רכב, כדי לבדוק האם הוא מיומן ומקצועי והאם הוא מכיר היטב את מערכות התפעול של הרכב שלכם.
  • מכל מי שעוסק בתחום של מכונאות רכב נדרשות מיומנויות רבות, עליו להכיר את מבנה הרכב ואת כל המערכות השונות כמו מערכת החשמל, המערכות המכאניות, את מחשב הרכב ועוד.
  • על המכונאי להכיר היטב את מבנה המנוע ואת אופן הטיפול בו, עליו להכיר את כל תקנות הבטיחות המחמירות בתחום הרכבים ולאכוף אותן על הרכבים ועל בעלי הרכבים.
  • עליו לדעת לשדרג ולתקן רכבים שנפגעו בתאונות דרכים ולעתים לקבל החלטה חשובה כמו למשל על השבתת רכב לאחר תאונה כדי לשמור על הבטיחות בכבישים.
  • כדי לנהל מוסך בהצלחה יש להכיר סוגי רכבים רבים. בשנים האחרונות מכונאי רכב רבים מתמחים בסוגים ספציפיים של רכבים ומעניקים להם את הטיפול המקצועי והטוב ביותר.

מכונאות רכב – הכול על הכנת רכבים לטסט

פעם או פעמיים בשנה, תלוי בגיל הרכב, תידרשו להגיע אל מכון הרישוי כדי להעביר את הרכב שלכם בדיקות ולקבל אישור המעיד כי הרכב תקין, הנסיעה בו בטוחה ואתם רשאים להמשיך ולנהוג בו.

מכונאי רכב ותיקים מעידים כי רכבים שמורים המטופלים היטב בהתאם להוראות היצרן, עשויים לעבור טסט כמעט ללא הכנות מיוחדות.

כדי להימנע מבזבוז זמן יקר  וכסף, כדאי להיכנס למוסך לבצע בדיקה לפני הטסט. מכונאי הרכב יבצע מספר בדיקות ויוודא כי הרכב שלכם מוכן לטסט.

בין שאר הבדיקות יבדוק המכונאי את מערכת התאורה, את מערכת הבלמים, את הצמיגים, את מערכת הפליטה, את ההגה ועוד. כדאי לדעת כי גם בעיות קטנות כמו נורה שרופה, קרעים בצמיגים, להבי גומי קרועים במגבים ועוד ימנעו מהרכב לעבור את הטסט.

המכונאי יבצע ברכב נסיעת מבחן. בנסיעה הוא יוודא כי מערכת הבלמים עובדת היטב ומשאבת הבלם תקינה. אם הוא ירגיש כי ההגה חופשי מדי, הוא יבצע תיקון עוד לפני ההגשה לטסט. הוא יבדוק אם את מערכת הפליטה, יקשיב לרעש המנוע ובכל מקרה שבו יתעורר חשד באשר לתקינות הרכב הוא יבצע את כל התיקונים הנדרשים.

אוקטובר 14, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים