GoldBiz אינדקס עסקים

מערכות אוורור למטבחים תעשייתיים

0

בכל מטבח תעשייתי ישנה חובת התקנת מערכת אוורור מתאימה. מערכת האוורור, תפקידה לפלוט את אדי הבישול, העשן וחלקיקי המזון ולמנוע חנק משאיפת עשן, ואדי בישול תוך הכנסת אוויר נקי. התקנת מערכת אוורור שכזאת, נדרשת במסעדות, מטבחים תעשייתיים בבתי אבות, חדרי אוכל צבאיים, מטבחים צבאיים, בתי קפה וכל עסק העוסק מתחום המזון. מערכת אוורור במטבחים תעשייתיים הינה חשובה מאין כמוה, ולכן התקנתה ותחזוקתה מעוגנת בתקן ונדרשת לפי תקנות כיבוי אש.

מערכת אוורור – כיצד היא פועלת?

מערכת אוורור בנויה כך שאוויר נשאב מעלה דרך קולטי האדים, או המנדפים בעזרת מפוחים. האוויר, המכיל, אדי בישול ושמן מעמדות הבישול הממוקמות מתחת לקולט האדים, בשילוב עם חלקיקי מזון ועשן, ומובל דרך התעלות עד לארובה בגג הפולטת את העשן והלכלוך החוצה. מלבד עשן, אדים ולכלוך, מערכת אוורור גם מיועדת כדי לסלק ריחות לא נעימים מחלל המטבח ומהמסעדה או חדר האוכל, ולפיכך שומרת על זרימת אוויר צלול ונקי.

התקנת מערכת אוורור – מה צריך לדעת לפני ההתקנה?

כאשר מתקינים מערכת אוורור במטבחים תעשייתיים, יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים: ראשית, יש לבחון את סוג הבישול במטבח, האם נעשה שימוש רב בטיגון או בהקפצה על מחבתות? האם נעשה שימוש רב בצלייה המייצרת עשן, או אידוי מזון המייצר אדי בישול לחים? שנית, יש לקחת בחשבון את גודל המטבח, האם המטבח משרת אוכלוסייה קטנה יחסית של אנשים, או אוכלוסיה גדולה ונערך בו בישול בהיקפים גדולים? שלישית, יש להעריך מה יהיה היקף השעות הכולל ביום בו ייעשה שימוש במטבח, האם המטבח יעבוד שעות מעטות או שיעבוד מסביב לשעון?

התקנת מערכת אוורור – כיצד בוחרים חברה מתקינה?

התקנת מערכת אוורור חייבת להיעשות על ידי חברה אמינה, מוסמכת ומקצועית. מכיוון שהתקנת מערכת אוורור נדרשת על פי תקנות, יש לוודא כי לחברה יש את כל האישורים, לרבות אישור עבודות בגובה, כדי להבטיח התקנה ופעילות של מערכת אוורור מוצלחת. יש לעשות סקר שוק נרחב ולקבל המלצות טרם הפנייה לחברה שתתקין ותתכנן בהתאם לדרישות המבנה ולפעילות המטבח של בית העסק, על מנת להבטיח שהמערכת אכן תשמור על בריאות עובדי המטבח ואיכות האוויר אותו נושמים הבאים לסעוד.

מערכת אוורור למטבחים תעשייתיים – חובת תחזוקה שוטפת

לאחר ההתקנה, קיימת חובת תחזוקה שוטפת. תדירות פעולות האחזקה תיקבע לפי המלצות החברה המתקינה ובהתחשב בפעילות המטבח השוטפת והבישול הנעשה בו, אך לא פחות מהמינימום הקבוע בתקן. יש לוודא כי פעולות התחזוקה מתבצעות על ידי טכנאים מקצועיים בעלי הכרה והבנה מקיפה של מערכת האוורור, ושבסופן תקבלו אישור המצביע על פעולות האחזקה שבוצעו ושיבטיחו לכם שהמערכת פועלת באופן תקין. התקנת מערכת אוורור למטבחים תעשייתיים שומרת על איכות האוויר במטבח ועל בטיחות עובדי המטבח.

 

יולי 6, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים