GoldBiz אינדקס עסקים

סחר מתכות – שמירה על איכות הסביבה

0

סחר מתכות – למנוע פגיעה בכדור הארץ ולשמור על איכות הסביבה

סחר מתכות הוא אחד הענפים הפעילים ביותר בענף התעשייה. סוגי המתכות השונים משמשים לענף הנדל"ן ולתעשייה. ללא מתכות קשה מאוד לנהל את העולם ולאפשר לו את קצב ההתפתחות המואץ המאפיין את המאה עשרים ואחת. בישראל אין מספיק מרבצים טבעיים של מתכת, ולכן יש צורך למחזר גרוטאות כדי לשמור על המשאב היקר. כל מחזור של גרוטאות ושל מצברים תורם לאיכות הסביבה ומהווה פעולה ברוכה.

 

גרוטאות מתכת – כל הסיבות למחזור גרוטאות

מתכת מהווה חומר גלם יקר ומתכלה. גרוטאות רבות המיועדות לכיליון מהוות מקור למחזור מתכות ולשימוש חוזר במתכות היקרות.

עלות הייצור של מתכת גבוהה מאשר עלות המחזור שלה, מחזור גרוטאות תורם לחיסכון כספי, לחיסכון באנרגיה ולשמירה על הסביבה.

גרוטאות רבות מוטמנות באתרי פסולת. פעמים רבות הגרוטאות העשויות ממתכת מכילות חומרים מסוכנים כמו ניקל וקדמיום המהווים סכנה בריאותית לסביבה. אם לא נמחזר את הגרוטאות, אלא נטמין אותם באדמה, החומרים המסוכנים יחלחלו אל מעבה האדמה, יפגעו במי התהום, יסכנו את הבריאות ויזהמו את האדמה. מחזור גרוטאות מונע את הסכנה.

מחזור גרוטאות – איך עובד התהליך?

מחזור גרוטאות מתבצע במספר מפעליים ייחודיים שהוקמו למטרה זו וקיבלו אישור של המשרד להגנת הסביבה.

בכל מקום שבו מצויות גרוטאות, מגיעים עובדי החברה עם משאיות גדולות ועם ציוד מיוחד לשינוע הפסולת. במפעל הם מפרידים בין חומרי הגלם השונים כמו למשל בין גומי, פלסטיק ומתכת. את המתכת הם ימחזרו.

פסולת המתכת מתחלקת לשני סוגים, פסולת ברזל ופסולת אל ברזל. מפסולת הברזל מכינים ברזל ומתכות חדשות ושולחים אותן אל מפעלי תעשייה המשתמשים בהם ליצור מוצרים המכילים ברזל ומתכת.

השימוש החוזר בפסולת הברזל נקרא סחר מתכות. סחר מתכות מועיל לכולם, לאדם המוכר גרוטאות, למפעלים המשתמשים במתכת הממוחזרת ובעיקר לתושבים בכדור הארץ הנהנים מהרווח האקולוגי ומהתרומה לאיכות הסביבה ואיכות החיים.

מחזור מצברים

כל רכב מונע באמצעות מצבר. לאחר שימוש של מספר שנים, מתיישנים המצברים ולא מתפקדים היטב. במקום לזרוק את המצבר הישן כדאי למחזר אותו. בארצות הברית, לדוגמה, מחזור מצברים זהו הליך פשוט ושגרתי. כל בעל רכב יודע כי כאשר הוא מחליף מצבר ברכב, הוא מגיע למוסך עם המצבר הישן מחליף אותו בחדש וגם מקבל עבורו המצבר הישן כסף.

המצברים מכילים חומרים מסוכנים לסביבה. מחזור מצברים מונע זליגה של החומרים המסוכנים, לקרקע, לים או ליבשה. הליך זה מונע פגיעה באיכות החיים ומצמצם את הסכנה הנשקפת לאדם ולבעלי החיים מהמצברים הישנים.

מחזור מצברים מאפשר חיסכון באנרגיה על ידי השימוש החוזר במצבר. בדרך זו נחסכים תהליכים ופעולות רבות המתבצעות בעת ייצור מצברים חדשים.

 

אוקטובר 14, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים