GoldBiz אינדקס עסקים

ציוד מכני הנדסי

0

כל חברת בנייה וקבלן, לא משנה אם מדובר בחברות שעובדות עבור המגזר הפרטי או הציבורי, לא משנה אם מדובר בחברות אשר עוסקות בבניית מבני מגורים, מבנים מסחריים או תשתיות שונות, משתמשות בשירותיהן של חברות אשר מחזיקות ציוד מכני הנדסי.

ציוד מכני הנדסי זה ציוד שמיועד לעבודות תשתית שונות, למשל עבודות סלילה, בנייה, הריסה, עבודות עפר, כרייה ועוד. מדובר על ציוד כבד אשר השימוש בו מתבצע בתנאי קרקע קשים, לעיתים בקרקע לא ישרה, עם סלעים ואבנים מתוך כוונה להכשיר אותה לצורך בנייה של מבנה או תשתית מסוימת (או לצורך הריסה). על כן מי שיכול להשתמש בציוד זה אלה רק אנשים שיש להם רישיון והכשרה לכך. זו הסיבה שאנחנו יכולים לראות חברות בנייה וקבלנים פרטיים אשר שוכרים חברות חיצוניות לצורך כך. מבחינה כלכלית לא תמיד משתלם להחזיק צי של כלים כאלה עם עובדים שמורשים לעבוד עליהם. יותר זול ופשוט לשכור גורם מקצועי חיצוני שיעשה זאת.

אך חברות בנייה וקבלנים אשר מעוניינים לשכור את שירותיהן של חברות ציוד מכני הנדסי, צריכות לעשות את זה בשיקול דעת ואחרי בדיקה מדוקדקת. לא רק מעצם העובדה שהם עושים עבודת שלד, בסיס, חשובה שאם הם לא יעשו אותה כך הרי שכל המבנה או התשתית שתבנה מעליו, פשוט לא תהיה טובה ולא יהיה ניתן להשתמש בה, אלא גם מהסיבה הפשוטה, שכל האחריות על העבודה ותוצאותיה נופלת על חברת הבנייה או הקבלן. כלומר כשקבלן מחליט לשכור חברה מסוימת לצורך סלילת של דרך או הריסת מבנה או כל סיבה אחרת, בסופו של דבר הוא זה שצריך להתמודד עם תוצאות העבודה של אותה חברה. מה שיכול לגרום לו נזק משמעותי אם אותה חברה לא תעשה את זה בצורה מקצועית.

חשוב לומר, שימוש בציוד מכני הנדסי הוא לא דומה לשימוש בכלים אחרים, ממדובר על כלים הרבה יותר כבדים, המנוע שלהם חזק יותר, השלדה חזקה יותר, והעבודה איתם מתנהלת בשטחים לא ישרים ובטוחים. לכן בשביל להשתמש בציוד זה יש צורך ברישיון ובהכשרה. זו הסיבה שחברות מחזיקות עובדים עם רישיון לכך מתעסקות בתחום זה ולא כל חברה. יתרה מזו, כשעובדים על ציוד וכלי שכזה, יש צורך לוודא שכל המקום מאובטח ובטוח, כך שאף גורם שאיננו אמור להיות במקום, אכן לא נמצא בו, כך לא ייגרם אסון חס וחלילה ומישהו ייהרג או ייפצע.

מאי 17, 2017 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים