GoldBiz אינדקס עסקים

רשלנות רפואית – תרחיש של מספר גורמים

0

רשלנות רפואית

מדי שנה מוגשות בישראל עשרות תביעות בגין רשלנות רפואית. חברות הביטוח וקופות חולים משלמות מדי שנה כרבע מיליארד שקלים לתובעים שניזוקו בגין רשלנות של הרופאים או בית החולים. תביעות הרשלנות נפוצות במיוחד במעקב אחרי היריון, ברשלנות בלידה, אי אבחון של גידולים ממאירים, מתן תרופות שגויות, טיפולי שיניים רשלניים ועוד.

רשלנות רפואית – טעות או רשלנות?

לא כל טעות נחשבת לרשלנות. כדי שה"טעות " תיחשב לרשלנות רפואית, צריכים להתרחש מספר גורמים.

גרימת נזק – כדי לזכות בתביעת רשלנות יש להוכיח כי לניזוק נגרם נזק כמו ירידה באיכות החיים בשל בעיות בריאות, מוות, איבוד כושר תפקוד ועוד.

קשר סיבתי בין ההתרשלות והנזק – יש להוכיח כי התרשלות הרופא היא זו שגרמה לנזק של התובע. יש לציין כי לא תמיד נגרם הנזק הגופני בשל פעולה או מספר פעולות שנקט הרופא.

הפרת חובת הזהירות – בית המשפט יבדוק האם הרופא נקט בכל אמצעי הזהירות כדי להימנע מטעות באבחון ובדרך הטיפול. בכל אבחון, המלצה, איסוף מידע רפואי או החלטה על דרך טיפול חייב הרופא לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי להימנע מטעות העלולה לגרום לנזקים גופניים או אפילו למוות.

התנהגות – בית המשפט יבדוק האם התנהגותו של הרופא הייתה סבירה וכללה את כל אמצעי הבדיקה והזהירות למניעת הנזק שנגרם לנפגע.  כדי לזכות בתביעה יש להוכיח כי הרופא לא ביצע את כל הבדיקות הנדרשות לאבחון הבעיה הרפואית, לא שכח לרשום תרופה או רשם תרופה שגויה, עיכב טיפול דחוף ועוד .

הכלל הקובע הוא כי אם הרופא ביצע כל פעולה שסביר להניח שרופא אחר לא היה מבצע, או היה מבצע באופן שונה, ייחשב הדבר כרשלנות רפואית.

איך לבחור עורך דין מתאים?

כל אדם החושש כי בוצע בו טיפול העלול להיכלל בהגדרה של רשלנות רפואית, חייב לפנות ללא דיחוי לעורך דין המתמחה בתחום. יש לדעת כי תביעת רשלנות רפואית אפשר להגיש עד שבע שנים מיום המקרה. אצל קטינים, שבע השנים נספרות מהיום שבו הם הגיעו לגיל שמונה עשרה.

חשוב לבחור עורך דין מומחה בתחום. תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות רק עורך דין מיומן ובעל מקצוע, עורך דין שכבר "ראה הכול" יוכל לסייע לכם להצליח בתביעה ולמרב את סכום הפיצויים.

יש לוודא כי עורך הדין שבחרתם אינו עוסק במגוון תחומים, אלא מתמקד ומתמחה רק בתביעות רשלנות. ההתמחות בתחום והניסיון הרב יעזרו לכם להפיק את המרב מהתביעה.

כדאי לבחור עורך דין  שידע לגייס רופאים מומחים בתחום הפגיעה שלכם כדי שיוכלו להעיד כי אכן נגרם לכם נזק בשל רשלנות רפואית.

כמו בכל תחום, גם עורך דין מקצועי כדאי לבחור על פי המלצות. נסו לברר בין חברים וידידים על עורך דין מומחה בתחום, אתם יכולים גם להיעזר ברשת האינטרנט. הקישו במנועי החיפוש עורך דין רשלנות רפואית ותקבלו מידע עדכני על אודות עורכי הדין המובילים באזור שבו אתם גרים.

 

אוקטובר 14, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים