GoldBiz אינדקס עסקים

גמילה מהימורים – סימפטום קשה בהתמכרות

0

האויבת המושבעת של כל משפחה, של כל הצלחה בחיים, של כל אב ואם ושל כל בית בישראל ובעולם, היא מחלת ההתמכרות. מחלת ההתמכרות, מאובחנת ומוכרת ברק המנהל הרפואי בישראל כמחלה לכל דבר, מחלה שאין להתבייש בה, ויש בהחלט סיבה לטפל בה. ההתמכרות להימורים, היא אחת הסימפטומים הקשים ביותר של מחלת ההתמכרות, שכן ההתמכרות להימורים אין בה בלבד בכדי לפגוע במכור עצמו, אלא במרבית המקרים, ההתמכרות להימורים יוצרת נזק לאדם המכור, ולכל הסובבים אותו, חבריו משפחתו ומכריו.

גמילה מהימורים, מתבצעת לרוב באמצעות קבוצות תמיכה של אנשים הסובלים מסימפטום זה של מחלת ההתמכרות, כאשר לרוב השיתוף והרצון ההדדי המשותף לכל החברים בקבוצה, הוא הגורם המשפיע על כל אינדיבידואל לרצות להיגמל.אם כן, כיצד מתבצעת בפועל גמילה מהימורים? אילו טיפים נוכל לתת עבור מכורים אשר מעוניינים להיכנס אל תהליך של גמילה מהימורים? כיצד הליך גמילה מהימורים משפיע על ביתו ומשפחתו של המכור, ומה היא הדרך בה תוכל לסייע משפחתו של המכור לאדם המבקש להכנס אל תהליך של גמילה מהימורים?

תהליך גמילה מהימורים

בניגוד לגמילה מאלכוהול וסמים, גמילה מהימורים אינה גמילה פיזית, אלא במילה מנטאלית גרידא. אין בעובדה זו בכדי לקבוע כי גמילה מהימורים קלה יותר מאשר הגמילה מסמים. ההפך הוא הנכון. על מנת לצרוך את הסם, אשר במקרה זה הוא האדרנלין שבריגוש בעת ביצוע ההימור עצמו, על המהמר לבצע את פעולת ההימור, ואין באפשרותו לצרוך את הסם בכל דרך אחרת. מסיבה זו, גמילה מהימורים, לעיתים קשה יותר אף מגמילה מסמים קשים ביותר.

על פי רוב, גמילה מהימורים מתבצעת כאמור, באמצעות הדרכה שיטתית המתבצעת במסגרת של קבוצות תמיכה. מהמרים אשר מבקשים לעבור תהליך של גמילה מהימורים מתאגדים לכדי קבוצה, על מנת לסייע זה לזה בתוך התהליך. את הקבוצה מנחה אדם אשר בהכשרתו בקיא בתחום, ומנוסה בתחום של גמילה מהימורים, ולעיתים קרובות אף מדובר באדם אשר בעצמו מכור להימורים בתהליך גמילה. על דעת המכורים, ועל דעת הגומלים, מכור הוא מכור לכל אורך שנות חייו, נולד מכור וסביר כי יישאר מכור, יחד עם זאת, יוכל באמצעות גמילה מהימורים לשלוט ביצריו, ולרסן את הדחף הכמעט בלתי נשלט להמר.

משפחתו של המכור, תוכל לסייע לו בעת כניסתו אל תהליך של גמילה מהימורים. בהדרך בה תוכל המשפחה לסייע, היא להיות מעורבת בתהליך גמילה מהימורים, לוודא כי אכן הוא מגיע למפגשים בקבוצת הגמילה, וכמובן לוודא כי אין מכשולים בדרכו של המכור, כאלו אשר עלולים להוביל בסטייה קלה, להורידו מהמרכבה, כפי שנהוג לכנות את החזרה להתמכרות. מעורבות המשפחה בתהליך של גמילה מהימורים היא קריטית להצלחת הגמילה, ואת ההנחיות כיצד יוכלו לסייע להצלחתו של תהליך גמילה מהימורים, תקבל המשפחה בעת המנחה בקבוצה.

 

יולי 6, 2014 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים