GoldBiz אינדקס עסקים

קייאקים – הרבה יותר מחוויה

0

כל מי שמגיע בסופשבוע לפארק הירקון בתל אביב, לנהר הירדן או לכנרת, יכול לראות לא מעט צעירים ומבוגרים אשר שטים על המים עם קייאק. דוחפים בכל הכוח עם שתי ידיים את המשוטים ובכך נעים על גבי הנהר במקטעים שלמים.

עבור הרבה אנשים, קייאקים זו אטרקציה ספורט ימית ממנה אפשר ליהנות בתקופות שונות, בין אם זה במסגרת נופש ובין אם זה במסגרות אחרות. אך כל מי שאי פעם השיט קייאק יודע, שמדובר בפעילות ספורטיבית לא פשוטה, כזו שדורשת הרבה מאוד כוח בידיים, בכתפיים, בגב, פעילות אשר בשביל לעשות במשך זמן ממושך ובצורה טובה, צריך להתאמן חזק מאוד, צריך לעבוד קשה.

אנחנו יכולים למצוא בישראל, גם קבוצות אשר עוסקות בשייט קייאקים וגם ניתן לעסוק בנושא באופן עצמאי. לשם כך כל מה שצריך זה לרכוש קייאק, משוטים, ולצאת אל מקום עם מים בו אפשר לשוט. מן הסתם, בהתחלה זה יהיה מאוד קשה ולא נוח, אך עם הזמן זה יכול להתחבר. סביר להניח גם, שככל שנתאמן יותר, נתחזק ונוכל גם לשוט רחוק יותר וגם לא להרגיש כאבים במהלך ובסוף האימון.

לשם כך, אנחנו צריכים גם לעבוד חזק בין האימונים, בין אם זה אומר לעשות אימוני כוח, לעבוד על שרירי הידיים והגב, לחזק את שרירי הליבה, ולבצע מתיחות לפני ואחרי כל אימון.

נקודה נוספת שצריך להתייחס אליה היא התזונה. כמו בכל פעילות ספורטיבית, יש חשיבות לתזונה שלנו וכן יש חשיבות לשינה. אנחנו צריכים לאכול נכון, בין אם זה פחמימות שיתנו לנו אנרגיה, חלבונים שישמרו על השרירים ויעזרו לנו לבנות אותם, ובין אם זה ירקות ופירות, שיתנו לנו ויטמינים, ברזל ומרכיבים אחרים.

כמו בכל פעילות ספורטיבית אנחנו צריכים גם להתייחס בכובד ראש לעניין השינה. אנחנו לא יכולים לישון פחות משש-שבע שעות, לפני שאנחנו יוצאים לאימון אחרת הגוף שלנו לא יגיב טוב לאימון ויהיה לנו מאוד קשה לגייס אנרגיה על מנת להשיט את הקייאק כמו שצריך.

נקודה אחרונה היא מזג האוויר, אם אנחנו רוצים ליהנות מהשייט ובעיקר לשמור על הבריאות שלנו, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו יוצאים החוצה לשוט כשמזג האוויר מאפשר זאת. במזג אוויר סוער, אין טעם לצאת מאחר ואנחנו עלולים לסכן את עצמנו. חשוב שיהיה מזג אוויר סביר, עם רוחות ברמה בינונית וקלה, על מנת שנוכל ליהנות משייט נוח ובטוח מהתחלה ועד הסוף.

ינואר 29, 2018 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים