GoldBiz אינדקס עסקים

קניית דירה בבודפשט

0

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות תופעה מאוד מעניינת בקרב ישראלים רבים, הן משקיעים קטנים והן גדולים. יותר ויותר ישראלים מחפשים דרכים להשקיע בנדל"ן במדינות שונות, כשאחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב ישראלים רבים הן מדינות מזרח אירופה, אחת מהן היא הונגריה.

כידוע, עד תחילת שנות התשעים הונגריה היתה תחת שלטון קומוניסטי ועל כן לא היה ניתן להשקיע בה. ברקע שמסך הברזל קרס והמשטרים במדינות הגוש הקומוניסטי התחלף, החלה גם כלכלה חופשית אשר איפשר למשקיעים פרטיים להשקיע כמה שהם רוצים באותן מדינות. כולל משקיעים זרים.

ישראלים רבים החלו לגלות עניין בכלכלות של אותן מדינות, בין היתר בגלל העובדה שהמחירים היו נמוכים וההיצע היה גדול. זאת להבדיל מהאפשרויות במדינות מערב, שם המחירים הם גבוהים, בוודאי בתחום הנדל"ן.

כך לא מעט ישראלים החלו לחפש אפשרויות לקניית דירה בבודפשט, בירת הונגריה, וכן בערים אחרות גדולות במדינות שהיוו קודם לכן את הגוש הקומוניסטי. צריך לומר שביחס למדינות אחרות, דוגמא, סלובקיה או צ'כיה, הרי שכלכלת הונגריה נמצאת מאחור, ולכן קל יותר להשקיע בה מאשר בכלכלות האלה. אומנם מדובר במדינה לא ענייה ויש עניות ממנה במזרח אירופה, אך מדובר בכלכלה שעדיין עושה את צעדיה הראשונים בשוק החופשי, והמעבר לדמוקרטיה לא היה חלק כפי שהיה מצופה.

קניית דירה בבודפשט יכולה להתאים לישראלים רבים מכמה סיבות. ראשית, לצורך השקעה, המחירים בהונגריה נמוכים ביחס למערב אירופה ובוודאי ביחס לישראל. גם אחרי השינויים שעברה כלכלת אירופה עם השנים.

שנית, לא מעט ישראלים יוצאים ללמוד בהונגריה. מדובר הן בישראלים מהמגזר הערבי שלומדים רפואה ורוקחות, אך גם יהודים רבים יוצאים ללמוד בהונגריה, בעיקר וטרינריה. קניית דירה בבודפשט מאפשרת להם להתגורר בעיר מבלי שיצטרכו לשכור דירה.

שלישית, קניית דירה בעיר יכולה להוות בסיס טוב להשקעות עתידיות במדינה, במידה ומגלים בכך עניין ויש אפשרויות כאלו.

ארבע, מי שרוצה לבקר בהונגריה לעיתים תכופות, בין אם זה לסופשבוע או מכל סיבה אחרת, יכול לקנות דירה בעיר ולקפוץ אליה מתי שרק ירצה.

צריך לציין, ניתן לקנות דירה דרך מתווכים וסוכנויות מקומיות, אך אפשר גם לקנות דירה דרך גורמים ישראלים רבים אשר מעורים במה שקורה בעיר ומעורבים בשוק הנדל"ן המקומי. זה לא אומנם לא תמיד פשוט, וזה יכול לקחת זמן, אך זו בהחלט יכולה להיות אופציה לא רעה עבור מי שמחפש דרכים חדשות וטובות להשקעה עם אופק לעתיד.

ינואר 29, 2018 |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים